Variert serie fra Sola, 3 august

eb737

ScanFlyer Blue
Var ute på Sola i dag med noen venner.
Har ikke Spotta siden jeg var i Split, så det var deilig å komme seg ut til flyplassen og høre lyden av fly igjen.. :)
Det kommer en liten serie fra Split senere i uka.

G-DBCK.jpg

Begynner med BMI som kom med G-DBCK, ny reg for meg :)

LN-OOQ.jpg

På den nye plasseringen av plattformen ble det bedre å få bilder av helikoptere! :)

PH-BDW.jpg

KLM kom med PH-BDW.

OY-KFL.jpg

OY-KFL, ny for meg.

Wideroe.jpg

Vi gikk en tur bort til Riksvei 509 og tok noen bilder, endte opp med dette..

TC-SUV.jpg

SunExpress sendte denne stygge maskinen, TC-SUV

SE-DIN.jpg

SE-DIN

G-FIRM.jpg

G-FIRM

Fikk ikke så mange bilder ut av den ca 10 timer lange turen..
Den nye plasseringen av plattformen var egentlig ikke så dårlig. Når 18 er i bruk, får du kjempefine bilder, forsett fra noen stolper som står i veien..
Du får også fine bilder av helikoptere og litt mer oversikt over hva som skjer borte ved cargoflyene og småflyene.
Men den gamle plassen var litt bedre syns jeg..

Takk for meg :)

Erik

Dokker e så flinke! =) Flotte bilder som vanlig - bare te å stå på! Alltid like kjekt å se bildene dere legger ut :)

En liten avsporing... Det syns det er veldig få helikopterbilder fra Sola! Jeg var en liten tur innom Sola i juli, men det såg ut til å være umulig å finne en "spotter"-plass hvor man kan fotografere helikoptrene til CHC Helikopter Service og Bristow! Er det noen plass på Sola hvor man kan få tatt bilder av disse helikoptrene? Er det vanskelig å komme innenfor gjerdet og besøke "line" hos CHC og Bristow? Bare lurte...

Steinar
http://www.seabee.info

Takk! :)
Har ikke vært så mye der borte, den beste plassen jeg vet om er Solastranda ved enden av rullebane 11, der kommer helikopterne over deg ganske ofte. ;)

Back