• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Var det bedre før?

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
Var det bedre før?

Hvis vi ser på mediabildet som blir dannet av fly-industrien særlig det siste året, var det bedre før?

Replying to Topic 'Var det bedre før?'

Originally posted by storg

Hvis vi ser på mediabildet som blir dannet av fly-industrien særlig det siste året, var det bedre før?

Mener du om journalistene var "snillere" med luftfarten tidligere, eller om luftfarten hadde mindre hendelser å skrive om?

Mener du generelt eller det å fly??

Generelt: Nei
Fly: Ja

Jeg er jo nysgjerig på om opplevelsen av det å fly om den er bedre nå enn før. Og når det gjelder media så er jo spm. om de har endret fokus slik at de behandler saker om fly-industrien annderledes enn før. En konsekvens kan jo være at siden flere flyr, så blir det flere saker å skrive om. Men det betyr jo ikke at det er blitt noe værre. Selv om jeg oppfatter media til å kjøre den vinkelen.

Originally posted by storg

Jeg er jo nysgjerig på om opplevelsen av det å fly om den er bedre nå enn før. Og når det gjelder media så er jo spm. om de har endret fokus slik at de behandler saker om fly-industrien annderledes enn før. En konsekvens kan jo være at siden flere flyr, så blir det flere saker å skrive om. Men det betyr jo ikke at det er blitt noe værre. Selv om jeg oppfatter media til å kjøre den vinkelen.

Kanskje vanskelig å svare på en "poll" når du stiller flere spørsmål samtidig.....bare en tanke

Vanskelig å sei...

Min oppfattning av situasjonen er at tidligere blei passasjeren bedre ivaretatt, bedre service, mens det kan late til at flysikkerheten er bedre i dag enn før, på bakgrunn av teknologisk utvikling. Men her må gjerne bedre kvalifiserte brukere arrestere meg om eg farer med faktafeil.

Media har alltid vært opptatt av den spennende flyindustrien. Nå som enhver kan ta seg råd til og fly og trafikken er større enn noensinne er det klart at medias aktivitet på området øker.

Det med medias "aggresjon" og den hardere journalistikk rammer ikke bare flyindustrien men hele samfunnet generellt.

Originally posted by zico77

Vanskelig å sei...

Min oppfattning av situasjonen er at tidligere blei passasjeren bedre ivaretatt, bedre service, mens det kan late til at flysikkerheten er bedre i dag enn før, på bakgrunn av teknologisk utvikling. Men her må gjerne bedre kvalifiserte brukere arrestere meg om eg farer med faktafeil.

jeg tror du er inne på noe. Servicen var nok bedre før, det er mulig det var færre forsinkelser pga større marginer - men, det er billigere å reise enn noen gang, flyselskapene har blitt mer effektive, kostnadene er lavere, sikkerheten er bedre enn noen gang og man kan fly til mange flere steder enn noen gang tidligere

Back