Vannlekkasje fra toalettet..

Alle firma kan ha utfordringer med personale iblant.. Ikke bare lett å finne serviceinnstilte medarbeidere i dette landet til de lønninger som tilbys, og av og til kan man jo gjøre en feil ansettelse...

Og ville heller flydd med et fly med rennende vask enn å bli stående igjen på flyplassen å vente... Sikker på det er perrsonale som kunne håndtert utfordrende situasjoner feil i alle selskaper.

Det var mer det med hygiene og matservering jeg ville frem til.....
Det er da også en stor "missfire". Som Polaris også påpeker, så forventer jeg at det finnes utstyr ombord som tillater crew (m.fl.) å rengjøre hendene sine før kontakt med mat. Kravene her er vel strengt tatt de samme som i både restaurant- og dagligvare-bransjen; vask hendene før kontakt med mat! Dersom ikke flyselskapene følger samme standard mht. servering av mat ser jeg faktisk en reel grunn til å bli bekymret... :stir

Forøvrig tror jeg du ville blitt overrasket over hva en vanlig butikkansatt kan komme borti før vedkommende går og stabler frukt eller andre matvarer. Så den obligatoriske håndvasken før han/hun går i gang med stablingen er vel verdt det. ;)

Toalettene er et eget system, og jeg lover deg at dette IKKE kan ha lekket ut i kabinen ettersom tanken befinner seg under gulvnivå.
Nå er det snakk om en -300 og alle CLer har tanken over gulvnivået i cabinen. Det er faktisk den man sitter på ;)

Men en -800 har en felles tank for alle toaletter, som er lokalisert i bakre cargo.

Under fremre toalett så er det ett og annet som ikke er så glad i vann... Nemlig det meste av datamakinene ombord (also known as E&E-bay). Aluminium er heller ikke så glad i vann, som LN-MOW sier, og vil da korrodere. Og reparasjoner er ikke billig...

Nå er det snakk om en -300 og alle CLer har tanken over gulvnivået i cabinen. Det er faktisk den man sitter på ;)

Feil! Den er under gulvnivå. Bruk en pinne og stikk ned slik at "lokket" i skålen åpner seg og du vil se...

Last edited by a moderator:

Feil! Den er under gulvnivå. Bruk en pinne og stikk ned slik at "lokket" i skålen åpner seg og du vil se...

Den er nok over gulvnivå. Det blåe som spyler er ekskrimenter og rakkasan. Har selv dytta hånda ned i **tte-speilet for å få ordne opp..

Last edited by a moderator:
Bruk en pinne og stikk ned slik at "lokket" i skålen åpner seg og du vil se...
...rett ned i tanken, som fremdeles er over gulvnivå.

EDIT: Takk for bekreftelsen Canopy. Var ikke helt sikker, og måtte tenke meg godt om før jeg svarte. :)

Last edited:
Bare litt sånn på sia av tråden, eller:8:

An American Airlines Boeing 757-200, registration N688AA performing flight AA-238 (dep Dec 27th) from Los Angeles,CA (USA) to San Juan (Puerto Rico) with 183 people on board, was enroute at FL370 about 130nm southwest of Dallas Ft. Worth,TX (USA), when the crew decided to divert to Dallas Ft. Worth due to a lavatory leaking. The airplane landed safely 30 minutes later.

Lakk det såååå mye

Back