• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vakre fly.

Olebno

ScanFlyer Gold
Er ikke dette vakkert vet ikke jeg.
Foto: Kevin (PH-KEV), MST-Aviation.
 

Attachments

  • dsc4781mod.jpg
    dsc4781mod.jpg
    29 KB · Views: 566
Da er jeg så frekk at jeg kupper tråden med et par av mine egne ATI-bilder ... ;)
 

Attachments

  • N605AL.jpg
    N605AL.jpg
    65.6 KB · Views: 425
  • N606AL_2.jpg
    N606AL_2.jpg
    107.3 KB · Views: 416
  • ATI.jpg
    ATI.jpg
    32.7 KB · Views: 387
Har de fremdeles combi-maskinene, Mow ?
Kan vi ikke chartre en ved neste scanair-anledning.. ? :smile:
 
Jeg forstår ikke hvordan dere kan si at DC-8 er et vakkert fly..
Den er trukket for langt i lengden og den har fått punktert den stygge nesa si ;)
Concorde derimot :)
 
Jeg forstår ikke hvordan dere kan si at DC-8 er et vakkert fly..
Den er trukket for langt i lengden og den har fått punktert den stygge nesa si ;)
Concorde derimot :)

Nå må du trå varsomt her, selv om Concorde er vakker!

Finnes jo korte DC-8 også. ;)
 
Ser slik ut ..

http://www.airtransport.cc/Gallery/ATI_DC8_CombiService.html

Men hva skal vi sette i cargo? Blir for baktungt med kun passasjerer ... :lol:

I følge oversikten over main deck er passasjer-delen bakerst i flyet. Antar at kommunikasjonen mellom FA og cockpit foregår via PA. Men burde ikke cockpit'en være tilgjengelig fra passasjer-kabinen? (selv om det selvfølgelig skal være låst under normale omstendigheter).
 
Nice! Hadde gleden av å se en slik i Texas, nesten på grensa til Mexico. Tror det var i Brownsville (KBRO/BRO), Harlingen KHRL/HRL eller McAllen (KMFE/MFE)
 
Jeg forstår ikke hvordan dere kan si at DC-8 er et vakkert fly..
Den er trukket for langt i lengden og den har fått punktert den stygge nesa si ;)
Concorde derimot :)

Denne tråden er for "devoted DC 8 fans only" (sry har mistet bindestreken på tastaturet). All others, keep out . :old:lol::cheers:
 
Back
Top