Re: Vagn Sørensen - Part two
Det innebär att om man åker ensam så är det billigare än tidigare, men bokar man två eller fler personer så är det dyrare än tidigare.
Tidigare gick det att välja Visa Electron om man hade ett Visakort (bank eller kredit) och då kom man undan avgiften. Det går inte längre
Tidigare gick det att betala med bankgiro också om jag inte minns helt fel, men det har man slutat med.
Hursomhelst, det här är inget större problem tycker jag. När jag bokar med Spanair eller SAS så får jag också betala avgifter, men de kallas något annat.
Skärpt sig? Tidigare var det precis som EB skrev att det kostade 60 kr per beställning om man betalade med kreditkort. Ingen avgift för Visa Electron och lägre avgift för bankkort (debetkort eller direct debit card). Detta ändrades till 25 kr per väg och passagerare, 6 kr för bankkort och ingen avgift för Visa Electron någon gång under 2004 (tror jag).Originally posted by DY
Så kanskje dette bare er gammel info fra EB's side....og Ryanair har skjerpet seg?Originally posted by RolfL
Originally posted by EB
I Norge er gebyret NOK 60,- hver vei...:naughty:
Enligt Ryanairs norska hemsida är avgiften "Kredittkort 2.50 Euro , debetkort 0.60 Euro och electron-kort ikke noe gebyr".
Takk for informasjonen RolfL
Det innebär att om man åker ensam så är det billigare än tidigare, men bokar man två eller fler personer så är det dyrare än tidigare.
Tidigare gick det att välja Visa Electron om man hade ett Visakort (bank eller kredit) och då kom man undan avgiften. Det går inte längre

Tidigare gick det att betala med bankgiro också om jag inte minns helt fel, men det har man slutat med.
Hursomhelst, det här är inget större problem tycker jag. När jag bokar med Spanair eller SAS så får jag också betala avgifter, men de kallas något annat.