Værnes - Tilbakeblikk og godbiter

Re: Værnes - Tilbakeblikk og godbiter

Vakker var den ikke, men morsom! :)

Ser frem til fortsettelsen :colgate:

Her er noe så forhenværende ordinært som en Fokker 50. Men det tåler vi. Husker jeg synes Fokkeren var veldig kjedelig da både NAS og SAS fløy med de på Værnes. Men nå, er det jo bare en nostalgimaskin. Og Braathens-hangaren er forlengst omdøpt til noe innen SAS-gruppen.

Norwegian Air Shuttle Fokker 50 LN-BBC. 27. april 2001 by flyingkab, on Flickr

Dette er bra, Kjell!!!!
Du vet, når man har vært ved LFS og 'bodd' på Værnes i 12 måneder, får man jo fort et forhold til plassen.
Du må bare grave dypt i samlingen din, og poste videre. :)

Da skal du følge med, neste oppdatering er til deg!

Ah, flotte bilete frå FT TRD - avtente verneplikta mi der i '97/98. Kongeplass å vere!

Den Keiser 747'en? Er det samme maskin som denne http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=95544

Ser du har skrevet 20-1102 på det siste bildet der så jeg ble litt forvirret og alle tre bildene har vinduer som den i linken ikke har i andre etasjen.
:)

Nå kan man jo angre bittert for man ikke hadde kamera med når man var stasjonert i Bodø og på Bardufoss flystasjon, var en del artige fly å se i begynnelsen av 90tallet.

Ser jeg har skrevet feil. Ikke lett å holde tunga i rett munn ;)

Er det noen som er sulten på en Boeing 757-kavalkade ?

Takk skal du ha Kjell, for de bildene fra LFS!!
Helt andre fasiliteter på teknisk da du tok bildene ser jeg..., for vi brukte jo H5 vet du. Men morsomt med de tegningene på veggen da, Spit, Cornell og Harvard, så vidt jeg kan se.

Det tok sin tid, men her har jeg samlet noen 757'er (sikle). 757 var mye brukt i charter på 90-tallet, men så dabbet det av på 2000-tallet. Kun sporadiske ankomster, gjerne i sammenheng med NATO-øvelser. Men nå er vi så heldige at Icelandair har startet opp med sommerute på Værnes, så da er det hensiktsmessig å ha på seg smekke i de tilfellene man treffer på den.

Air Europa Boeing 757-236 EC-FEE. 26. juni 1998. by flyingkab, on Flickr

Air Holland Boeing 757-27B PH-AHE, 15. mars 2002. by flyingkab, on Flickr

Dutchbird Boeing 757-230 PH-DBB, 15. mars 2002. by flyingkab, on Flickr

Monarch Airlines Boeing 757-2T7 G-DAJB, 22. oktober 2001. by flyingkab, on Flickr

Icelandair Boeing 757-256 TF-FIA, 5. august 2010. by flyingkab, on Flickr

Air Greenland Boeing 757-236 OY-GRL, 10. september 2005. by flyingkab, on Flickr

Ryan International Airlines Boeing 757-2G5 N929RD, 10. mars 2005. by flyingkab, on Flickr

American Trans Air Boeing 757-33N N559TZ, 24. februar 2005. by flyingkab, on Flickr

American Trans Air Boeing 757-23N N518AT , 22. februar 2005. by flyingkab, on Flickr

First Choice Airways Boeing 757-26N G-OOBA, 20. februar 2005. by flyingkab, on Flickr

Thomas Cook Airlines Boeing 757-2Y0 G-FCLJ, 29. september 2004. by flyingkab, on Flickr

Og så tar jeg med disse to som ble vist i et tidligere innlegg.

Airtours Boeing 757-21K G-WJAN. 30. mars 1999. by flyingkab, on Flickr

Air Europa Boeing 757-236 EC-FEE. 26. juni 1998. by flyingkab, on Flickr

Herlig! Dette får nakkehårene til å reise seg...:colgate::up:

Åsså bursdagen min da gitt! Som forøvrig ble feiret på et hotellrom i Stjørdal i selskap med en mekaniker fra Indianapolis og noen dårlige men suksessfullt innsmuglede øl fra samme flyvemaskin. :cheers:
Og på sengen ligger flightdokumentene, pent klar til avsendelse.

skaal.jpg

Så lenge det finnes øl er det håp, uansett hvor man måtte befinne seg :)

Jeg har lett etter noen "julete" bilder, men fant ingen som jeg synes respresenterte julen spesielt, bortsett fra datoene - Så her er noen desemberbilder, med noen års mellomrom.

Braathens Boeing 737-505 LN-BRX Sigurd Munn, 22. desember 2002. by flyingkab, on Flickr

SAS Douglas DC-9-41 OY-KGR Holger Viking, 29. desember 1997. by flyingkab, on Flickr

333 skv Lockheed P-3N Orion 6603 Hjalmar Riiser-Larsen, 21. desember 2004. by flyingkab, on Flickr

Travel Service Boeing 737-8FH OK-TVF, 23. desember 2006. by flyingkab, on Flickr

Liker denne tråden her:)

Har faktisk modell i scala 1:100 av den B757-200 Air Greenland OY-GRL :D

Back