Værnes helgestengt sommeren 2009

Re: Værnes helgestengt sommeren 2009

Det finnes en god løsning på dette problemet for å unngå stenging, og det er å gjøre om Værnes til en kortbaneplass i helgene. Så kan de store selskapene fly til Kr.sund og WF fly shuttle med pax mellom Kr.sund og Værnes :)

Ørlandet har jo fungert som avlastning før men da var det jo betydelig mindre trafikk.

OLA - Ørlandet har vel overhodet ikkje eller fasilitetar til å ta over for TRD?

Det finnes en god løsning på dette problemet for å unngå stenging, og det er å gjøre om Værnes til en kortbaneplass i helgene. Så kan de store selskapene fly til Kr.sund og WF fly shuttle med pax mellom Kr.sund og Værnes

Helt genial ide. :)

Det finnes en god løsning på dette problemet for å unngå stenging, og det er å gjøre om Værnes til en kortbaneplass i helgene. Så kan de store selskapene fly til Kr.sund og WF fly shuttle med pax mellom Kr.sund og Værnes :)

DEN idéen likte jeg meget godt :up:

Ho er vel stengt for fly med mtow større enn 5700 kg og/eller 10 pax? Usikker på dette.... Men det burde vel vere ei gyllen muligheit til å få fiksa ho opp kanskje??

Skråbanen har vel ikke blitt brukt siden 1999 hvis jeg ikke husker feil. Blir vel for dyr å pusse opp for avinor tror jeg men det hadde vært kult.Husker WF brukte den når det var mye side vind.

Back