• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Værnes 23. november

Pål S.

Pål S.
Værnes 23. november

Her er noen bilder fra Værnes i formiddag.

La merke til når jeg kom hjem at jeg hadde brukt litt kort lukkertid, så noen av bildene er litt uskarpe. Prøvde å gjøre dem skarpere når jeg redigerte dem, men det ble nok litt mye på noen av bildene.

LN-BRV dro til Stavanger via Ålesund og Bergen.

SAS, Boeing 737-505, LN-BRV by Pål Svarte, on Flickr

De fleste bildene av SE-DIN ble helt håpløse, så dette var det beste jeg fikk til. :)

SAS, McDonnell Douglas MD-82, SE-DIN by Pål Svarte, on Flickr

Ble veldig glad da jeg fikk et bilde av et Norwegianfly med Real Norwegian-skrift på halen.

Norwegian, Boeing 737-86N, LN-NOG by Pål Svarte, on Flickr

LN-WIV kommer her fra Bodø, Mo i Rana og Mosjøen.

Widerøe, De Havilland Canada DHC-8-103 Dash 8, LN-WIV by Pål Svarte, on Flickr

Etter en halv time på bakken, dro Eskil Viking tilbake til København.

SAS, McDonnell Douglas MD-82, SE-DIN by Pål Svarte, on Flickr

Helt til slutt kom LN-TUH fra Oslo.

SAS, Boeing 737-705, LN-TUH by Pål Svarte, on Flickr

Det var alt! :)

Re: Værnes 23. november

Fin serie!, skulle ha ventet til siste SAS-flyet til CPH som ble fløyet av en Airbus A319 ;)

Fin serie!, skulle ha ventet til siste SAS-flyet til CPH som ble fløyet av en Airbus A319 ;)

Ja, grunnen til at jeg dro til Værnes i dag, var for å få med meg OY-KBP (A319). Men det var så kald vind og kaldt i lufta at jeg greide ikke å være der så lenge. Tenkte at det var nok med vanlig uteklær + lue og hansker. Det var det tydeligvis ikke! :)

Last edited:

Designet på "Real Norwegian"-halene var utrolig mye penere enn på de nye flyene.. Forstår ikke hvorfor de endret dette og fikk med den blå fargen :-/

Flotte bilder, til tross for enkelte uskarpheter på noen :)

Designet på "Real Norwegian"-halene var utrolig mye penere enn på de nye flyene.. Forstår ikke hvorfor de endret dette og fikk med den blå fargen :-/

Flotte bilder, til tross for enkelte uskarpheter på noen :)

Delvis uenig. På de "nye" halene går det jo an å se/lese hva som faktisk står der. Synes også bildene på halen er mye tydeligere, men det er da smak og behag.

Ellers fine bilde fra Værnes.

Back