• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Utvidelse av BKK

Someone

Moderator
Medlem
BKK er besluttet utvidet i 3 faser frem mot 2024, hvor den etter planen da skal ha en kapasitet på 103 millioner passasjerer.

Fase 1 som er 2013-2016 handler om å bygge en innenriks terminal og ny rullebane, slik at man i 2016 omsider kan få stengt Don Muang

Fase 2 og 3 inneholder begge en ny rullebane, slik at BKK vil ha 5 stykker i 2024, itillegg til utvidelse av passasjerterminaler

http://www.bangkokpost.com/business/aviation/249389/b163bn-for-suvarnabhumi-airport-expansion
The executive board of Airports of Thailand (AoT) has approved a 163 billion baht budget for the expansion of Suvarnabhumi airport, the chairman, Teerapol Noprampa, said on Friday.

The meeting agreed with the “single airport” concept favoured by the International Civil Aviation Organisation. It had approved a plan to expand Suvarnabhumi airport to enable it to handle 103 million people a year by 2024, he said
 
Helt utrolig! Når man ser hvor vanskelig det er å åpne en rullebane til i Europa (enten i Paris, London, Zurich eller Munich bare for å nevne disse), er det virkelig imponerende at de planlegger 5 rullebaner!!
 
Oh my Budda!

Også jeg som synes at BKK er stor nok. Iallefall terminalmessig når man skal tasse rundt der inne. Har hatt på følelsen av å skulle gå til marsjmerket der inne.

Men området er jo stort nok til utvidelser. Og det er vel også klart at de er sårbare med bare 2 rullebaner. Må de stenge den ene snakker vi store forsinkelser med en gang.

Skulle vært morsomt å se hvordan de har tenkt å få plass til 2 rullebaner til! Hvis jeg husker rett, så er det ikke store ekspansjonsmuligheter ut til sidene fra dagens rullebaner. Mulig det er plass lenger syd i forhold til terminalen?

BF:cool2
 
Får inntrykk av at flymarkedet til og fra BKK er tilnærmet umettelig. Flyplassen er sprengt nå, og det er ekstremt folketett der uansett tid på døgnet! Sprøtt med tanke på de vanvittige proporsjonene på terminalen...

Antar de bare ekspropierer litt land hvis det er blir trangt?
 
Ikke noe bedre enn nordmenn til å bygge for fremtiden de thaiene heller. Tok ikke mange årene før passasjertaket var nådd og nå må bygge ut igjen. Sto jo ferdig i 2006 og et par år etter ble noe av innenrikstrafikken flyttet tilbake til Don Muang for å lette på trykket. Håpløst...
 
Ikke noe bedre enn nordmenn til å bygge for fremtiden de thaiene heller. Tok ikke mange årene før passasjertaket var nådd og nå må bygge ut igjen. Sto jo ferdig i 2006 og et par år etter ble noe av innenrikstrafikken flyttet tilbake til Don Muang for å lette på trykket. Håpløst...

Men det ser jo i hvertfall ut til at de har lært av dette nå.
 
Hørt på makan, dette er jo fantastisk. Digger XXXL flyplasser. Men at det blir ekstremt mye gåing er uten tvil et faktum. Blir en liten smule misunnelig når man selv jobber på hovedflyplassen "oppi høgget".
 
Back
Top