Utvendig renhold av fly.

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hvor er det SAS og Norwegian har utvendig flyrenhold i Norge? Videre lurer jeg også på om hvor ofte slike renhold utføres. Er det hyppigere renhold på vinter?
 
Hvor er det SAS og Norwegian har utvendig flyrenhold i Norge? Videre lurer jeg også på om hvor ofte slike renhold utføres. Er det hyppigere renhold på vinter?

Nå vet ikke jeg om de praktiserer det samme overalt, men som regel spyles flyene i hangaren om natta. Gjerne etter at de er sjekket, og gjort klare for neste dag. Det er flyteknikerne som gjør dette.
 
Orion flyene til forsvaret blir hyppig vasket. Gjerne 1 - 2 ganger i uken ved hyppige oppdrag og mye saltvann i luften.
 
På Sola var ISS som sto for vask og boning.Gjorde en flott jobb Per og gjengen hans.
Derfor var alltid Braathens flyene mye reinere enn SAS flyene:p
 
Jeg vasket BU 737 på FBU når jeg var 13 eller noe med skikkelig skrubb og spyler. Husker ikke hva jeg fikk i lønn, men mistenker far for å "stimulere" lønnen fra Per. G.
 
Er de ikke en flyspyler/bue som spruter vann slik brannbilene gjør ved nyruter/nyfly, i AMSterdam?
 
PÅ OSL er det et selskap ved navnet NORDIC AERO som vasker flyene til SAS.En tekniker som vasker flyene kan du lete lenge etter.Det tar ca 4 mann, kanskje 5 timer å skrubbe en 737-700.Med lift inkl.
 
Longhaulflyene er vanskeligere å få vasket da det ikke er tid til vask mellom turene. Derfor må dette gjøres hvis de får en pause - planlagt eller ikke-planlagt. Og det er ikke alltid man kan få det gjort ved en 'ikke-planlagt' stopp ..
 
Tror ikke det hjelper med vask her, nei. Både 737 og maskinen i bakgrunnen ser ut til å ha sterkt behov for maling. Tipper denne maskinen ikke flyr daglig. Lurer i grunnen på hva regnet på denne plassen inneholder?



Vidar
Det ser nesten ut som den har hatt sin siste tur Bildet er tatt i Manaus (antar jeg)som etter hukommelsen er nær Amasonas i Brasil. Selv om de i den del av verden fremdeles bruker en og annen 737-200 så begynner de å bli sjeldne fugler også der.
 
Back
Top