• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Utrolig vakkert syn

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
I går på fjellet ved Koppang i Østerdalen så vi et utrolig vakkert syn. Vi var på ca. 1000 meters høyde da vi så en blankpolert DC-3/Dakota fly lavt sydover... Solen skinte på maskinen som var den eneste lyden i fjellheiemen.. Bare så synd kameraet lå inne på hytta...

Så den samma kjerra i går jeg og, da var jeg på vei fra Drammen og retning Spikkestad / Heggedal...

Da kom den rett over hue i ikke mere enn 1000 ft fra Drammen, svingte rooolig over Lieråsen og satte kursen sørover igjen....

Mmmm, goood lyd og en vakker dame ja, skinnende og blank!

:nor

Og det var da Dakota Norway's LN-WND som dere så som var på vei hjem til Torp etter å ha vært på flystevne i den svenske fjellheimen hvor blant andre jeg var...:D :D :D

Bilder kommer forhåpentlig vis på aipics.com etter hvert.....

:nor :SWE

Hadde den kanskje vært på Hedlanda Flygplats i Vemdalen?

Håper på noen bilder derfra, Spanair!!:-p

Ja, vi var på Hedlanda! Jeg var med LN-WND, og det var utrolig flott å fly i lav høyde nedover fra Røros (vi måtte ha fuel, for på Hedlanda var det dårlig stell med fuel til en så stor maskin), ned Østerdalen (med flyktende reinsdyr i fjellsidene!), langs Mjøsa, over Tyrifjorden, en sving og en lowpass over Lierbyen (der en av pilotene bor) og videre til hjemmebase. Skjønner godt at det var flott å se sølvfuglen i fri dessur fra bakken!

Kan tenke meg det ja! En kompis var med til Duxford no for et par uker siden, og han tror jeg ikke har landa ennå.....:lol:

Ja da, skal prøve å få fram noen solbilder fra Hedlanda både av Dakotan og Daisy'n.....

Var mye småsnacks oppe i fjellheimen der ja... :D :D

Back