Utlandspiren OSL, slutt på dokumentkontroll

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Utlandspiren OSL, slutt på dokumentkontroll

Nå er vekterne som kontrollerte boardingdokumenter til utlandspiren fjernet, istedet er det satt opp sluser inn til piren. Det er pax eget ansvar at de går riktig vei. Forviller man seg inn der istedet for innland må man gå til gate 42, trappen opp til messanin, deretter ned til bagasjehall utland, passere Toll, ta rulletrappen opp til avgangshallen,ny sikkerhetskontroll for å starte på nytt. Så, pass på hvor du går!

Re: Utlandspiren OSL, slutt på dokumentkontroll

Flott - kanskje det blir litt bedre flow der i rushtrafikken. Har opplevd betydelig lenger ventetid der enn i sikkerhetskontrollen enkelte ganger i morgenrushet.

Det er såpass godt skiltet så jeg tror dette bør gå greit.

Når de ikke klarer å kjøre til venstre med bilen sin ute har jeg ingen tro på at de klarer å gå til venstre inne i terminalen... Husk at 98% av de reisende pakker ned hjernen sin i kofferten...

Det vil altså si at man nå kan følge folk til gate på utland ? Og kanskje ogå spotte på utlandspiren ?:up:

Når de ikke klarer å kjøre til venstre med bilen sin ute har jeg ingen tro på at de klarer å gå til venstre inne i terminalen... Husk at 98% av de reisende pakker ned hjernen sin i kofferten...

:colgate::colgate:

Det vil altså si at man nå kan følge folk til gate på utland ? Og kanskje ogå spotte på utlandspiren ?:up:

Såfremt man etterpå går gjennom tollen skal det vel ikke være noe problem nei...

Når det gjelder tilgang til kafeer og butikker så tar vi ikke den diskusjonen her ;)

Vel, helt ute ved passkontrollen til non Schengen møtte jeg i dag en dame som hadde forvirret seg inn. Hun skulle med DY til SVG. Noe sier meg at det ikke blir den siste....

S

Og det er ikke helt uvanlig at innlandspax kommer seg helt ut på non-schengen...

Sikkert litt utenom, men dette har jeg skrevet om før. Begrepet "reisende".
Vi som reiser er kunder.
Jeg starter en egen tråd om dette senere i kveld.

Jeg som trodde det var passasjerer (til nød gjester).

Glimrende tiltak! Da får vi håpe at de 8-9 årsverkene som før gikk med til dette er fjernet fra lønningslistene på OSL og at kostnadsreduksjonen kommer flyselskapene og de reisende til gode ;-)

Glimrende tiltak! Da får vi håpe at de 8-9 årsverkene som før gikk med til dette er fjernet fra lønningslistene på OSL og at kostnadsreduksjonen kommer flyselskapene og de reisende til gode ;-)

You wish!:rolleyes:

Det går vel med til å redusere ett eller annet underskudd, tenker jeg!

BF:cool2

La merke til at det har kommet noen nye sluser der ja. Syns det ser litt snodig ut men OK. Jeg regner med at det blir noen flere innlandsreisende som havner på feil side nå.

Sikkert litt utenom, men dette har jeg skrevet om før. Begrepet "reisende".
Vi som reiser er kunder.
Jeg starter en egen tråd om dette senere i kveld.

Jeg vet ikke om jeg oppfatter deg riktig og finner ikke noe ny tråd om det. Men føler du deg støtt av begrepet reisende altså???

De er til for å hindre at pax returnerer. Har du først gått inn er det ingen vei utenom Toll i ankomsthall utland.

De er til for å hindre at pax returnerer. Har du først gått inn er det ingen vei utenom Toll i ankomsthall utland.

Nja.... til det er slussene ingen nytte. Gjennomgangen for ansatte er der enda og den fungerer jo lik det gamle opplegget. Men OSL sparer de 2-3 som har stått der og passet på og kan bruke de andre steder.
Går portene automatisk opp ved brannalarm og sånt?

Nja.... til det er slussene ingen nytte. Gjennomgangen for ansatte er der enda og den fungerer jo lik det gamle opplegget. Men OSL sparer de 2-3 som har stått der og passet på og kan bruke de andre steder.
Går portene automatisk opp ved brannalarm og sånt?

Det kommer an på om det er rømningsvei. Hvis så er skal de åpnes ved brannevakuering.

Back