I disse dager har flere flyselskaper faste ut sine B747, blant annet Air New Zealand, Cathay Pacific og (ANA). PIA Pakistan skal snart sette den siste på bakken, EVA Air og Qantas har begynt, samt mange flere begynner nå å bytte ut sine B747 mot blant annet B777.
I følge Wikipedia har CX fortsatt 7 747-400 i tjeneste, og at de er ute av flåten i januar 2018.
Mtp både Lufthansa og Air China, så vidt jeg vet, har bestilt og får 747-8i så er det vel ingen fare for at de har flåter uten 747 med det første
Både Air China og Lufthansa har flere nye 747-8 i bestilling som erstatter eldre 747-400. Så 747 blir ikke borte fra disse selskapene.
Delta har også begynt med utfasingen av sine 747. Erstattere blir nye Airbusser som A330 og A350.
Ba og United holder vel også på med utfasing av 747
Thai har også såvidt begynt utfasing ved at de fire første (1991-1992 modeller) er nå satt i ørkenen i påvente av huggerne, selv om de fortsatt har 13 passasjer og 2 fraktere igjen, så kommer nok til og ha dem endel år til
Hei
Vet ikke om det er en tråd om dette fra før, men tenkte å samle på en plass alle selskaper som holder på eller planlegger å fase ut sine 747.
Vet at KLM og Air China skal fase ut sine 747, Lufthansa snakker vel og om det samme. Hvilke andre selskaper er det snakk om ?
Ser at BA har begynt å fase ut 747-400, iallefall de eldste.
De hadde også noen som var frem-og-tilbake ifbm. finanskrisen hvis jeg ikke husker feil. 57 igjen i BA-tjeneste så det er fremdeles mulig å få seg en tur noen år fremoverStemmer det ja, G-BNLA tok turen til huggeren i 2013
De hadde også noen som var frem-og-tilbake ifbm. finanskrisen hvis jeg ikke husker feil. 57 igjen i BA-tjeneste så det er fremdeles mulig å få seg en tur noen år fremover
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.