• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Utenlandsk eierskap i Norwegian?

Herlov

ScanFlyer Gold
Dersom oppgangen fortsetter og selskaper begynner å levere profitt .. Hvem kan være interessert i å kjøpe seg opp eller å overta selskapet i sin helhet?

Easyjet, kanskje?

EasyJet er vel ikke så "kåte" på oppkjøp som de engang var... Hva med islendingene?

Det svirret mange oppkjøpsrykter før påske, både Finnair og islendinger var nevnt.
Synes det har blitt litt stille om dette nå siste ukene.

jeg tror det mest naturlige scenariet er at vi får en fusjon mellom Sterling og Norwegian, enten ved at Fons blar opp de 300-400 millionene Norwegian koster i dag, eller at de to selskapene fusjonerer og fortsetter på Oslo Børs. Jeg kjenner ikke til Fons (har ikke klart å finne mye info om dem på nettet heller), så jeg vet ikke om dette er industrielle investorer som er interessert i å drive flyselskap, eller om det er en finansiell investering fra deres side, og at de håper å ta Sterling på børs eller selge selskapet til andre (slik investorene som kjøpte Go fra BA gjorde).

easyJet er heller ikke noe dårlig gjett, de har jo tidligere vokst gjennom oppkjøp (Go), men den siste tiden har det vært mere organisk vekst for dem også. Skandinavia er et stort og interessant marked for både EZY og FR, og tross alt er rutekartene deres ganske blanke i Skandinavia i forhold til ellers i Europa.

LettJet har så vidt jeg har forstått en del "organisatoriske utfordinger" som det heter på konsluentsk etter oppkjøpet. Og Islendingene? Det landet bader avkrysseierskap og oppkjøpskåte banker for tiden. Lukter boble.

Back