Ut av pre-Covid i første klasse.. BOS, JFK, ZRH

Re: Ut av pre-Covid i første klasse.. BOS, JFK, ZRH

Takk for strålende rapport. :) Dette var noe annet enn min siste reise på GO til BGO for et par uker siden.

Ansiktet til junior er fremdeles synlig i post 5 på bildene som ligger under Attached Thumbnails

Takker og takker.

Tak for rapport, Sud! Men, jeg undrer mig lidt over, at en verdensmand og
gourmet som dig tilsyneladende IKKE spiste New England clam chowder
(skaldyrssuppe), da I var i Boston?! Man kan få clam chowder på
næsten alle matrikelnumre i Boston! ;)
( jeg eelllskeeer clam chowder, hvis nogen er i tvivl! :colgate:)

Endvidere maximum point til din unge gutt, som ud over at være velopdragen også var ubetalelig morsom
med sin Harvard replik! Jeg ville godt ha set Gund og Gundas ansigter, haha!

Takker så mye.. Da har vi en god grunn til å dra tilbake ^_^

Steike! A340-600 er bare…oohhhhh.
Rent objektivt er det likt mellom den og A380 på Knuts «verdens nest beste fly-liste» Men jeg tror jeg lar 346’en vinne pga utseendet og lekkerhet.

Hmm. Nå begynte det å friste skikkelig med en 346-tur igjen. Er det bare LH som flyr de fremdeles?

Det er virkelig noe spesielt med den maskinen der.. Den er fryktelig lang og elegant. Vi fikk den sedvanlige "grand tour" fra 1A helt bak til stjerten og det e jo nesten så du får cred på skritt-telleren.

Det er virkelig noe spesielt med den maskinen der.. Den er fryktelig lang og elegant. Vi fikk den sedvanlige "grand tour" fra 1A helt bak til stjerten og det e jo nesten så du får cred på skritt-telleren.

Oh yes. Lufthansa er jo altfor tyske til å gjøre noe humoristisk ut av det. Virgin derimot..:

Attachments

• 36D61CAD-D079-4F21-9D4D-77A88D77A462.jpg
    36D61CAD-D079-4F21-9D4D-77A88D77A462.jpg
    72.4 KB · Views: 503

Takk for fin rapport. Jobber beinhardt her i huset for at en arving skal forstå at det er på MIT de lærer virkelig kunnskap og ikke Harvard. (Dessuten er det ett stopp nærmere Boston på t-banen).

Var det GMC Yukon Denali XL NL-MoW mente var gangster en gang? Og hva er forskjellen fra Suburban? Har booket en X7 i julen, men mulig den er litt for liten.

Takk for fin rapport. Jobber beinhardt her i huset for at en arving skal forstå at det er på MIT de lærer virkelig kunnskap og ikke Harvard. (Dessuten er det ett stopp nærmere Boston på t-banen).

Var det GMC Yukon Denali XL NL-MoW mente var gangster en gang? Og hva er forskjellen fra Suburban? Har booket en X7 i julen, men mulig den er litt for liten.

GMC Yukon XL og Suburban er samme bilen - den ene er (var ?) bygget i Canada (GMC = GM Canada) - om dere er 7 + Bagasje er nok X7 litt snau, Suburban omtrent like lang og stor som en A340-600 :p

Ellers takk for en flott rapport - gleder meg til Swiss delen ogsaa

Nei. Ikke i det hele tatt.

Si sånt og så ikke komme på julebordet så jeg kan få lært deg om skapnplassering altså. Det er uhørt. :)

Og for øvrig takk for super rapport! Lufthansa F er veldig kult

Si sånt og så ikke komme på julebordet så jeg kan få lært deg om skapnplassering altså. Det er uhørt. :)

My list, my rules. Vi setter skapet på plass ved neste fly og øl. :D

Så var det den berømte JFK da.. Fremdeles litt perplekse etter denne kjøreturen ned 5th Avenue med Frank på spellern.. Det ble veldig mye New York på kort tid og er vel en opplevelse man husker til man legger på røret.. Jeg har aldri kjørt bil på Manhattan før, og da dette slagskipet som kjøretøy. Det rare er at det gikk ganske radig, og junior mente han hadde telt 5 kvalifiserte passeringer av rødt lys.

Her fikk vi vel oppleve ytterpunktet av JFK og kanskje det motsatte av helvetet vi hadde der nå 10 timer nå i sommer. Da lærte jeg av de andre passasjerene man ble kjent med at dette var en temmelig møkka-flyplass.
Det var den ikke nå.. I det vi kom til First skranken så ringte Spiros på en kollega og de lagde ett overraskende voldsomt «First fuzz» av dette og fulgte oss begge hele veien. Da valgte ikke fast-track, men vi ble sluset gjennom en slags diplomatluke – de var veldig opptatt av på fortelle andre passasjerer som var bittelitt i veien at her kom det VIPs – nesten som når de overdriver på BKK.

Så var det inn i loungen der de var veldig høylytte over at her var det First på gang – så var det heis rett opp til den dedikerte First loungen hvor det satt en arabisk letter korpulent fyr og det var det. Det jobbet vel 5-6 stykker der og vår vertinne var filippinsk, tydeligvis ikke vanlig i USA at kritthvite seksåringer kommer med filippinske gloser – men hun knakk sammen da junior pekte på meg og ropte «mataba» som betyr feiten.. Jeg kalte han pattegris (baboy lechon) så da var begge heltene i First-Kantina (mulig ikke det var så tøff konkurranse med han andre).

Menyen var svært kort – men hadde akkurat det man var ute etter.. Husker ikke champagnen, men den var helt midt på treet. Suppen var utsøkt, biffen var ikke S&W - men langt bedre enn Big Horn. Forvirret seg faktisk en nordmann opp i Kantina, men ble straks pælmet ut av Rosa-Lynn.

Spiros kom etter hvert og hentet oss (Vet at de kule kommer om bord seeeeent.. Men jeg vil makse tiden min i 1A – men la gå). Siste lille knuffing med VIP-styret før vi ble geleidet inn på denne luftens Gisele Bundchen..

00.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

Last edited:

Nydelig! Spot on om LH på alle plan.
346 er jo den kjerra i dag som har mest sjarm, sammen med 748. 380 er ikke i nærheten.

Begynner i klø i bonuskontoen kjenner jeg.

Nydelig! Spot on om LH på alle plan.
346 er jo den kjerra i dag som har mest sjarm, sammen med 748. 380 er ikke i nærheten.

Begynner i klø i bonuskontoen kjenner jeg.

Takker så mye.. Klør bra her også. 346 ser jo litt ut som fly så ut når man skulle tegne ett i gamle dager.

Så var det ombordstigningen på denne luftens svar på Malin fra Saltkråkan. Denne må ha vært litt nyere enn den vi hadde til, da den virket langt freshere innvendig (og det var jo mørkt ute da). Gundaene (som da ikke var klar over en massiv pandemi som seg inn og ut av flyet) klappet om kapp på junior og jeg var som vanlig rimelig andreprioritet.

Her var det kun en person til som satt styrbord rad 1 og resten var vårt.. Virkelig vårt – vi krangler alltid om sete 1A så det byttet vi på mens Gundax3 reide opp til oss på 2A og C.

Husker ikke helt detaljene av turen, men det ble en 2-3 timer med spising og drikking, samt resten ble soving som virkelig er deilig i de sengene. Biffen var faktisk en skikkelig god fly-biff i form av en klassisk surf&turf.

Dette var den trettende og så langt siste flyturen med Lufthansas First og man har prøvde de fleste variantene.. Synes det er to-delt,, da er det jo hvordan flyet som en teknisk dings/er og ser ut, også er det jo interiøret. Selve opplevelsen om bord er jo nesten utelukkende nydelig. Har opplevd moroa i 747-400 (kjipest interiør, men kult mad andra våningen) A330 (flott innvendig og det er det) A346 (Vakker utvendig og flott innvendig) A380 (denne synes jeg er temmelig kul på First og gir skikkelig følelse av skip, og ikke minst meget beleilig med de store badene man lett kan snike seg inn med mor på :cool:) og selvfølgelig 747-8 – Den er jo bare herlig på alle måter, og får man både babord og styrbord på rad en der så er det jo privat jet.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

GMC Yukon XL og Suburban er samme bilen - den ene er (var ?) bygget i Canada (GMC = GM Canada) - om dere er 7 + Bagasje er nok X7 litt snau, Suburban omtrent like lang og stor som en A340-600 :p

Ellers takk for en flott rapport - gleder meg til Swiss delen ogsaa

Dessverre feil dc-8… GMC = General Motors truck Corporation. Har ikke noe med Canada ø gjøre[emoji846] GMC Yukon er litt dyrere og mer premium enn Suburban, særlig topputgaven Denali.

Dessverre feil dc-8… GMC = General Motors truck Corporation. Har ikke noe med Canada ø gjøre[emoji846] GMC Yukon er litt dyrere og mer premium enn Suburban, særlig topputgaven Denali.

Saa feil kan man ta ;) Er jo litt mere opptatt av de Engelske bilene P38, L322 og L405 - GM er og forblir leiebiler for oss (dog har den Lille Italienerinnen nedlagt totalforbud mot Suburban - etter en uke med 2022 modell som leie bil - «it’s» like driving a Semi (Not Hemi)

Stemmer.. Også har de jo i tillegg samme skuta med Cadillac-logo.. Nydelig sleder alle tre. Ca 2.5 så har du en grei en på norske, hvite skilter :p

Hadde de hatt amerikanske priser så hadde jeg med stor glede hatt en slik hjemme.

Så for å avslutte dette reisebrevet.. Vi landet trygt på MUC med denne luftens svar på Don Johnsen (trakk denne referansen her til dere om ikke har så dilla på jenter) og tilbake på First Class loungen som om vi var der for noen timer siden.. Nå var det mer eller mindre helt tomt der (og nå var vel i og for seg verden på vei under) og mange smørblide vertinner som vartet opp, hun ene var den samme som forrige gangen og hun fant virkelig tonen med junior.

Nydelig mat og nydelig oppvarting, men litt annen stemning når man vet man skal hjem.. Frokosten i loungen var langt dårligere enn Knausen - men de var langt rausere på råvarene til mimosaen. Så var det Helvetic fra MUC til ZHR.. Junior synes det var et fantastisk navn på et flyselskap og var nøye på å nevne dette i annenhver setning da Dragen nekter stygg munnbruk hjemme. Husker ikke denne turen så godt, men junior fikk mye stæsj og sjokolade, mens jeg sparte meg til First loungen på ZRH.

Så var vi på ZRH og tok kubjelle-toget over til peeren med First Class loungen.. Der sa det stopp gitt. Her var Gunda ganske stram og mente at vi som kom med Business Class og skulle videre med Business Class umulig kunne slippe inn på det aller helligste.. Det var helt nekt, og jeg fortalte henne reglene. Hun nektet og jeg måte kjøre den dårlige «let me speak to you manager», hvor Uber-Gunda kom over til oss og faktisk også måtte ringe for å sjekke. Da fant hun ut at vi hadde skikkelig adgang og plutselig var det «Yes Zir, yes Zir» og det var ikke måte på.. Vi fikk vårt eget rom og ble henvist til restauranten. Her har jeg aldri rukket å dra innom, og det angrer jeg på nå. Denne var ufattelig smooth og som en steril high-end restaurant.. ALL maten var nydelig (til og med barnematen), nydelige viner og helt fritt for bunus-jegere (bare to fra Heming). Klientellet var spisst, og veldig kostbart sveitsisk - lite Seiko-klokker og Rimowa.

De nå smørblide Eva Braunene hadde til og med booket bil til oss, noe som gledet junior sterkt da vi ikke hadde fått det på MUC – men ble tilsvarende skuffet da han mente det var en Uber istedenfor Porsche. Siste legget var smooth med nydelig service og så var denne turen dessverre over..

Er det ikke kjedelig å henge med en 6 åring i fire dager? Nei, faktisk ikke – har hatt fem slike turer nå med kun barna og har aldri kjedet meg et sekund – sabla moro, og god kvalitetstid. Alltid artig å se deres syn på ting, som ofte er langt dypere en jeg stikker.

Tror jeg var flink nå og ikke tråkket på noen sosialdemokratiske tær, ei heller snakket stygt om andre selskap - så denne reporten regner jeg med vår forum-venn ikke legger ut på kvinneforum :colgate:;)

Danke schön

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

Last edited:

Takk for rapport, artig å lese som alltid.

Er det ikke kjedelig å henge med en 6 åring i fire dager? Nei, faktisk ikke – har hatt fem slike turer nå med kun barna og har aldri kjedet meg et sekund – sabla moro, og god kvalitetstid. Alltid artig å se deres syn på ting, som ofte er langt dypere en jeg stikker.
Gleder meg selv "som en unge" til poden er stor nok til å ha utbytte av å bli med på pappatur, selv om oss fra de litt mer shabby strøkene i Bærum nok må ta til takke med turer lenger bak i maskinen

Takk for rapport, artig å lese som alltid.

Gleder meg selv "som en unge" til poden er stor nok til å ha utbytte av å bli med på pappatur, selv om oss fra de litt mer shabby strøkene i Bærum nok må ta til takke med turer lenger bak i maskinen

Ha ha og takker..

Gled deg.. Og tror ikke Trumf kundeservice ser på postnummeret når de pælmer poeng etter deg..

Å ha med 6-åring på tur er helt opp det. Man får selv mye oppmerksomhet fra damene også, det er som å ha med seg en liten 'damemagnet' ... :p

Back