Uskrevne regler som flypassasjer

Dere som skriver at man ikke skal legge ned setet... om dere reiser mye på lange flighter? Min bedrift kjører stram policy på kun economy, eneste sjansen jeg har for biz er en oppgradering i en eller annen form. Sitter dog alltid på economy comfort eller tilsvarende med noe bedre pitch enn eco.

OK, under servering (mat) holdes setet oppe, men ellers så er det slik at setene kan legges ned og jeg velger da å benytte meg av denne muligheten til å få hvilt litt bedre da jeg ofte skal rett i et møte etter ankomst, spesiellt i USA / Canada.

Jeg har 5-6 t/r USA og 10-12 t/r Vancouver hvert år og om jeg skulle tatt hensyn til at de bak ikke liker at jeg legger ned setet (ingen som liker det) så hadde det blitt mer slitsomt for meg... Jeg anser det som en langt større ulempe å måtte sitte i rett i 10 timer enn å få stolen foran litt nærmere.

Men det finnes selvsagt unntak, om man ser at personen bak vil få ekstra store problemer om jeg legger ned setet så kan jeg selvsagt la det være.

Det er ting som irriterer meg langt mer enn seter som legges ned, kan nevne folk som absolutt må bli dritings når de flyr eller de som ikke kan respektere at man er på en nattflygning og prater høylydt når de fleste rundt vil sove. Eller hva med verdensmesteren i setet ved siden som absolutt skal fortelle deg sin livshistorie selv om man gir klare signaler om at man ønsker å være i fred for å lese dokumenter, slappe av med en film eller annet?

Er vel mange som burde dempe stemme nivået sitt på et fly.
Under en tur til AYT i vinter var jeg så uheldig å komme blant noen som var på firmatur. Hu ene snakka om alt ang ei venninne til sidemannen sin.
Personlig så driter jeg en lang marsj i om hu var skilt og hadde fått halve huset, men kjipt hvis noen kjenner vedkommende det gjaldt. Så kan si at stemme nivået hennes var rimelig høyt.
Kan ikke si at jeg angrer på at jeg har headsett med noise reduction akkurat :)

Ved bagasjebåndet: Stå en meter unna slik at andre kan se bagasjen og fjerne den fra båndet uten å rugby-takle deg for å få det til. Ikke lim deg og hele familien med hund og svigermor tett inntil båndet slik at dere lager en 5-10 meters frisparkmur som ingen kan forsere. På Facebook fins forresten gruppa "Foreningen MOT å stå klint inntil bagasjebåndet".

Dette er kansje på linja av god smak. ,men når man står i kabinen ha litt i bakhodet at din bakdel er somregel akkurat i hodehøyde for de som sitter på hver side av deg.. hvis du kjenner ett "gassutslipp" på vei.. gjør ditt beste for å holde dette så lenge som mulig til du i bestefall kommer av flyet, eller kommer deg på toa'n.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt "angrepet" av dete, ja jeg vet at en trykk kabin kan gjøre intresante ting med interiøret. Men når en sitter å venter på å komme av forde man ikke kommer opp da midtgangen er fult av folk som vil av flyet. Og den som står vedsiden av deg strekker seg for å hente noe i hatthylla og samtidig blåser av en salutt.. Det er ikke spesielt morro..

Back