Usikkerhed om likviditeten i Cimber Sterling

Da vil jo i så tilfelle det også gjelde rutefly, og da får du nok ikke lengre en london tur til rimelig pris med SK heller. Er det så positivt da?
Greit at Dy og FR kan justere opp de billigste billettene, men om hele flybransjen skal skru opp prisene blir det ikke like gøy.

Det ville da være aldeles positivt, hvis hele branchen kunne finde ud af at få prisniveauet for flybilletter op på et realistisk og rentabelt niveau.

Som branchen har udviklet sig de senere år, så vil niveauet jo uanset ikke komme så langt op som for 10 år siden, men en stigning i forhold til nutidens urealistisk lave niveau ville kun være sundt. Flybranchen bliver først en sund og stabil branche når de begynder at tjene penge - akkurat som alle andre brancher. At blive ved med at tabe mia. hvert år er ikke holdbart i længden. Og i sidste ende skal du se det også gavner pax.
 
Dessuten er det synd for alle de som pendler ofte og er avhengig av billige billetter fra Wizzair og Ryanair. Er ikke alle som har råd til å kjøpe fullprisbilletter med SAS hver gang de skal hjem til feks Warszawa vettu.

Nå er det ikke det som det er snakk om, men at billette bør koste litt mer. Derfra til fullpris er det langt!
 
Nå må vi skille mellom dumpingpriser og 'vanlige' kampanje- og billigbilletter. Det er disse ekstremprisene vi må bort fra.
 
Nå må vi skille mellom dumpingpriser og 'vanlige' kampanje- og billigbilletter. Det er disse ekstremprisene vi må bort fra.

Du kan ikke skrue tid tilbake.

De etablerte aktörer ma finne nye kilder av inntjening, ellers de kommer under en drapstruende prispress fra LCC segment.

Historien viser at man vinner med nye ideer, ikke med gamle svarene... (Tenk AA vs PE)...
 
En del af svaret kunne være mere ensartede regler på området - OG HÅNDHÆVELSE af disse regler.

Herunder:
Behandling ved irr.
Faste krav til hvad en "billetpris" skal indeholde. (Forslag: Rejsen (inkl alle omkostninger i forbindelse med køb, betaling, indtjeck) salgsafgift, pladsvalg af standardplads, alle offentlige skatter og afgifter, 20kg bagage inkl. håndbagage, og kaffe/the/vand)
 
Du kan ikke skrue tid tilbake.

De etablerte aktörer ma finne nye kilder av inntjening, ellers de kommer under en drapstruende prispress fra LCC segment.

Historien viser at man vinner med nye ideer, ikke med gamle svarene... (Tenk AA vs PE)...

Dagens fra BU662:D
 
Poenget mitt er ikke at det skal være gøy nei, men selvfølgelig vil det være hensiktsmessig for de respektive selskaper å øke billettprisen for å jevne ut tapene de siste dagene.
Vi får se.
 
Last edited:
AA overlevde, fordi de hadde en ny idee i denne kampen mot PE. De förste arene 83/84 ble det bare priskamp og prisdumping.

85 införte AA Revenue Management + Ultimate Super Saver Fares. Dette ble en killer til PE. Likesom en helt ny produkt til kunde og en helt ny Management Approach inside AA. Öker revenues.

Det er dette man kan laere fra disse dagene. En ny produkt pluss en helt ny approach er vinner.
 
Jeg hører gjennom presse kilder og rykteflom at det er nå er akutt krise!

Dette holder ikke ut neste uke!
----
Det har vært mange som har dømt selskapet under og ned, men noen her som vet mer om status på selskapet nå om dagen...

Tally-Ho
 
Spørsmål nr. 1 nå . Hvor kjent er dette blant dansker slik at folk dropper bestillinger ? Tenker på presse etc, ikke forum som oss...
 
Spørsmål nr. 1 nå . Hvor kjent er dette blant dansker slik at folk dropper bestillinger ? Tenker på presse etc, ikke forum som oss...

Nej, jeg har ialt fald ikke bemærket nogen offentlig omtale i danske medier om at Cimber skulle være i akut krise.
 
Håper situasjon har bedret seg... Akkurat bestilt en reise med "SAS" (QI) direkte fra CPH til SOF :P . Hva ville skjedd med codesharereiser om de gikk under? Vil man bare bli ombooket da?
 
Last edited:
Håper situasjon har bedret seg... Akkurat bestilt en reise med "SAS" (QI) direkte fra CPH til SOF :P . Hva ville skjedd med codesharereiser om de gikk under? Vil man bare bli ombooket da?

Med en SAS-billet, så vil du vel bare blive reroutet ellers vil SAS indsætte andet materiel på ruten og flyve den alligevel.

Men forhåbenligt går det ikke så galt....
 
Back
Top