• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

USAirways overtar A340 fra Air Canada

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Fra Star Alliance news:

US Airways looks to other Asia routes
(Source : Inquirer , March 02, 2007)


Philadelphia could get more direct air service to Asia - including flights to Tokyo - were US Airways to win approval to launch nonstop trips to China next year, the airline's CE, Doug Parker, said. As expected, US Airways announced it would file an application with the DOT later this year to start flying once a day in each direction between Philadelphia International and Shanghai. US Airways would need to buy or lease additional, long-range jets to make the 12-hour flights to China, and could use the same planes to open other routes to Asia. US Airways has been talking to the parent of Air Canada, about buying or leasing Airbus A340 jets that Air Canada expects to begin replacing this year.
 
Originally posted by EB

Fra Star Alliance news:

US Airways looks to other Asia routes
(Source : Inquirer , March 02, 2007)


Philadelphia could get more direct air service to Asia - including flights to Tokyo - were US Airways to win approval to launch nonstop trips to China next year, the airline's CE, Doug Parker, said. As expected, US Airways announced it would file an application with the DOT later this year to start flying once a day in each direction between Philadelphia International and Shanghai. US Airways would need to buy or lease additional, long-range jets to make the 12-hour flights to China, and could use the same planes to open other routes to Asia. US Airways has been talking to the parent of Air Canada, about buying or leasing Airbus A340 jets that Air Canada expects to begin replacing this year.
Er det ikke de flyene SAS sikler etter?
 
Originally posted by amatør
Er det ikke flyene de SAS sikler etter?
En hel del A340er kommer til å forsvinne fra AC i løpet av 2007 og 2008, så SAS har flere muligheter :)
 
AC har ogsaa et par A345'er .. det er mulig det disse de peiler seg inn paa. Oestkysten til Kina er langt ...
 
Originally posted by LN-MOW
AC har ogsaa et par A345'er .. det er mulig det disse de peiler seg inn paa. Oestkysten til Kina er langt ...

Tror de två -500 är intecknade på annat håll, let us wait and see ...
 
Originally posted by LN-MOW
AC har ogsaa et par A345'er .. det er mulig det disse de peiler seg inn paa. Oestkysten til Kina er langt ...
AC eier sine to A345, som de kjøpte for en latterlig billig penge ($89mill per stykk,) mens de leaser sine A343. Mao, jeg vil tro at AC kommer til å beholde disse to lenger enn A343ene, men ja, de forsvinner nok innen to år, så fort AC får en god nok pris for dem.
 
SAS har fremdeles "first refusal" på 2 stk. A340-313X fra AC,og minst en maskin blir nok leaset inn i nær fremtid,kanskje begge to.

Intercont. avtalen med pilotforeningene,Pfor, er at det skal ekspanderes med minst en destinasjon og/eller fly i de neste årene.2007 inkludert.
 
Og den delen av avtalen har de vel overholdt i og med innføringen av DXB?
Eller erstatter DXB bare PVG?

Er det snakk om ruter eller destinasjoner her?
 
Originally posted by LCH

Og den delen av avtalen har de vel overholdt i og med innføringen av DXB?
Eller erstatter DXB bare PVG?

Er det snakk om ruter eller destinasjoner her?

Destinasjoner.Og fly.Fly for å øke frekvenser på eksisterende destinasjoner og nye.Skoleprogrammet for piloter til Intercont. ser ut til å dekke behovet for et nytt fly,og det kommer.Avgjørelsen må være tatt før 1/7,ellers forfaller hele den nye Intercont. avtalen ved årskiftet.
 
Nå som Finnair holder liv i produksjonen av A340 så kan jo SAS følge etter...:D
 
Originally posted by EB

Nå som Finnair holder liv i produksjonen av A340 så kan jo SAS følge etter...:D

Fly litt mer på SK C-klasse,så blir det penger til nyinnkjøp av Citroën'er,både 4 og 2CV!:colgate:
 
Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by EB

Nå som Finnair holder liv i produksjonen av A340 så kan jo SAS følge etter...:D

Fly litt mer på SK C-klasse,så blir det penger til nyinnkjøp av Citroën'er,både 4 og 2CV!:colgate:

C-klasse fra SEA til CPH 1. mars var iallefall helt full. Meget behagelig tur var det også og vel verdt de 30000 poengene det kostet meg å oppgradere....:smile2 Ny konfigurasjon og seter som fungerte meget bra. Det eneste som var litt småirriterende var at man hadde en tendens til å skli ned når stolen var i liggestilling. Noen timer søvn ble det nå uansett.
 
Back
Top