USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Min konto står i null og jeg har aldri tatt ut bonusreiser med DM før. Vurderer å slå til på 50 000 + 50 000, men ser samtidig at F tilgjengeligheten på *a stadig minsker. Om jeg slår til vil det isåfall kun være for F awards, hva er egentlig risikoen for å faktisk brenne inne med 100000 poeng?

Vel, du bør skynde deg... Kan anbefale OZ , hakket foran LH .. Har hatt to med dem, neste i oktober...;)

Rekker ikke noe før etter nyttår, innafor? OZ ser definitivt interessant ut, ser og at TG har en del åpent på ANA.

Sitter og ser på en mulig frekk routing OSL-FRA-JNB-EZE, hva tror dere at US Airways vil si om den? FRA-EZE non-stop er 7140 miles, FRA-JNB-EZE klokker inn på 10440 miles. Det er jo et kontinent ekstra også, men det skulle vel ikke nødvendigvis ha så mye å si når destinasjon er EZE og Europa-Afrika koster færre poeng, så vidt jeg kan skjønne.

Er det noen av dere som har prøvd dere på denne routingen? Ev. noen som er stødige på US Airways' "omveireglement"?

Last edited:

Møtte "veggen" med DM folket i vår. Jeg hadde lagt opp en routing som kom på nesten 12000 miles one way.

Fikk da beskjed om at maksimum miles er på ca 11300. Fikk oppgitt nøyaktig miles, men husker det ikke.

Så det skulle vel gå med din routing. Er ikke OSL-FRA ca 750 miles? Hvis så, skulle jo totalen bli under 11300.

En routing med OSL-CDG-BKK-SYD(stoppover)-AKL(dest)-KIX-FRA-OSL er vel innenfor reglene?

Aha.. Ikke mulig å ha stoppovet på hjemveien? Så SYD blir dest og AKL stoppover?

Du kan alltid prøve, men lurt å ha en backup-plan dersom du ringer inn og forsøker å booke en rute som normalt er ulovlig.
AKL som stopover og SYD som destinasjon bør gå fint, og med din rute er det bare snakk om hva man kaller hver by, det får ingen praktisk betydning. :)

Hei,
Har ett par spørsmål. Prøver å finne en rute til MNL. Ser at noen skrev at det ikke lønte seg å bruke poengene på Biz, men hvis jeg har skjønt dette riktig så trenger jeg 90.000 miles til MNL og det vil koste ca 9000 + ca 1000 i gebyrer og det er jo under halv pris. Så det må da være en bra deal?
Eller er det noen gebyrer jeg ikke kjenner til som vil øke prisen betraktelig?

Det er nesten umulig å finne en rute ut i slutten av januar.
Men jeg har funnet en rute, men det innebærer 50 min connection i FCO. Er det innenfor reglene på FCO? Hva slags rettigheter har jeg eventuellt hvis jeg blir forsinket til FCO med bonusbilletter?

Siden US ikke alltid ser de samme ledige setene som man finner på KVS tool, kan man ringe og reservere en rute, og kjøpe poeng etterpå? Det vil være kjedelig og kjøpe poeng og så ende opp med en masse poeng jeg ikke får brukt.

Hei,
Har ett par spørsmål. Prøver å finne en rute til MNL. Ser at noen skrev at det ikke lønte seg å bruke poengene på Biz, men hvis jeg har skjønt dette riktig så trenger jeg 90.000 miles til MNL og det vil koste ca 9000 + ca 1000 i gebyrer og det er jo under halv pris. Så det må da være en bra deal?
Eller er det noen gebyrer jeg ikke kjenner til som vil øke prisen betraktelig?

Det er nesten umulig å finne en rute ut i slutten av januar.
Men jeg har funnet en rute, men det innebærer 50 min connection i FCO. Er det innenfor reglene på FCO? Hva slags rettigheter har jeg eventuellt hvis jeg blir forsinket til FCO med bonusbilletter?

Siden US ikke alltid ser de samme ledige setene som man finner på KVS tool, kan man ringe og reservere en rute, og kjøpe poeng etterpå? Det vil være kjedelig og kjøpe poeng og så ende opp med en masse poeng jeg ikke får brukt.

Du blir booket om, om det blir forsinkelser. Men hvorfor tar du ikke Thai sin rute OSL-BKK-MNL, eventuelt via SIN?

Det er ikke noe ledige seter med thai i C i den perioden jeg har prøvd å finne. fant i Y fra ARN.

Back