USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Så ser det ikke ut som US Airways refunderingsprossess er veldig smooth heller, så da kan voldsomme mengder med penger på kredittkortet være reservert.

Positiv tilbakemelding etter å ha kontaktet UK avdelingen til US for en Open Jaw booking (OSL-GIG mars 2013, retur FLL-OSL) i C.
Profesjonell håndtering, fant low level award og endelig routing ble OSL-FRA-GIG med LH (Forhåpentligvis har LH oppgradert sin 34P?), returen FLL-IAD-LHR-OSL med UA/SK (UA TATL segment i ny 777 layout).
Dette etter at gutta på bookyouraward.com hardnakket hevdet at det var umulig å booke open-jaw med US. Hmmm...
Hvis det åpner seg availability i O-klasse og jeg oppgraderer, er det å regne som endring med tilhørende gebyr?

Det hadde vært jævlig interessant å hørt litt fra en tur du har hatt med Seabourn!

Positiv tilbakemelding etter å ha kontaktet UK avdelingen til US for en Open Jaw booking (OSL-GIG mars 2013, retur FLL-OSL) i C.
Profesjonell håndtering, fant low level award og endelig routing ble OSL-FRA-GIG med LH (Forhåpentligvis har LH oppgradert sin 34P?), returen FLL-IAD-LHR-OSL med UA/SK (UA TATL segment i ny 777 layout).
Dette etter at gutta på bookyouraward.com hardnakket hevdet at det var umulig å booke open-jaw med US. Hmmm...
Hvis det åpner seg availability i O-klasse og jeg oppgraderer, er det å regne som endring med tilhørende gebyr?

JA, det blir endrings gebyr om du endrer klasse. Men om du for O(F) så burde du bare betale de 150 usd. First er så ekstremt mye bedre...

JA, det blir endrings gebyr om du endrer klasse. Men om du for O(F) så burde du bare betale de 150 usd. First er så ekstremt mye bedre...

Og enkelte ganger har de feilberegnet dette og belastet 150 NOK i stedet. :)

Er det noen blokk på Swiss flighter i business frem i tid? Kommer ikke opp i påsken i det hele tatt (hverken som first, economy eller business) når jeg søker for påsken 2013 via Ana tool eller AwardTravelr.

Edit: Og er det en oversikt over hvor mye det koster i fuel tillegget for de enkelte? Skal fra Oslo til New York i påsken ser det ut til, SAS har next to nothing ledig. Ser på Brussel og Lufthansa som de mest reelle alternativene.

Last edited:

Etter to dager i Rio flyr vi GIG-MAO (Sannsynligvis betalt billett med mindre TAM hoster opp noe 3 mnd før avreise, deres bonus releasedato og fremdeles er i *A).

Deretter rosinen i pølsen:

http://www.seabourn.com/find-luxury...er=1&voyageCode=5308&tabName=ItineraryDetails

som vi gleder oss til; Brukt selskapet tidligere og var svært fornøyd..

Du har valgt et meget bra cruise!!
Vi har tatt tilsvarende cruise to ganger og både Amazonas, Devils Island og noen av de Karibiske øyene gir dere flotte opplevelser.

Vi har seilt med Seabourn i vel 10 år og har alltid vært veldig fornøyd. Svært god, vennlig og personlig service.
3 små skip (max 210 pax) bygget i 1990-årene men oppgradert og 3 nye skip (max 450 pax).

Vi har vårt neste Seabourn-cruise i samme periode som dere. Vi slår sammen to cruise: først en uke i KAribien, deretter 14 dagers transatlantisk crossing. Ender opp i Barcelona.

God tur!

Er det noen blokk på Swiss flighter i business frem i tid? Kommer ikke opp i påsken i det hele tatt (hverken som first, economy eller business) når jeg søker for påsken 2013 via Ana tool eller AwardTravelr.

Edit: Og er det en oversikt over hvor mye det koster i fuel tillegget for de enkelte? Skal fra Oslo til New York i påsken ser det ut til, SAS har next to nothing ledig. Ser på Brussel og Lufthansa som de mest reelle alternativene.

Swiss ser ut til å ha blokkert helt for partner awards, får ikke opp noe selv om det er under to uker til avreise. Lufthansa får man ikke booket selv om det er åpent i F, dog kan agentrulletten spilles. C og Y skal fortsatt gå. US Airways charger ikke fueltillegg på partnerreiser så det trenger du ikke å bekymre deg over. Skatter og avgifter ellers kommer vel på et sted mellom 500-1000 NOK

På min neste tur har jeg lyst til å ha LX i F på en legg, men det ser ikke ut som går overhodet. Får prøve TG og OZ i stedet, men da venter jeg til TG flyr Airbus 380 som har vidåpent i F fra CDG selv langt frem i tid.

Swiss var slik i påsken 2012 også, når jeg forsøkte å booke i 2011. Fikk booket NRT-ZRH og måtte via FRA hjem. ZRH-OSL var stengt.

Må bare meddele at jeg nettopp booket min tredje DM tur:
OSL - DAR t/r første uka i Desember, SWISS Business
Til den nette sum av 60.000 miles :D
Samme skjedde i sommer når jeg reiste til Bali i First, betalte da kun 90.000 miles!

Tusen hjertelig takk US Airways, for at dere ikke har helt orden i sakene deres!

While Lufthansa does release first class award space to partner airlines within two weeks of departure, the exception is US Airways, since they block all Lufthansa first class award space. I guess with the number of US Airways Dividend Miles bookings in Lufthansa first class in the past, it was costing US Airways way too much money, and as a result they’ve entirely blocked Lufthansa first class on all routes. Now, you can try to get an agent to manually request the seats which in theory should make them available, though US Airways agents have specifically been told not to do this, so it can take some serious persistence.

Kilde: http://boardingarea.com/blogs/onemi...-award-space-to-partner-airlines-14-days-out/

Generell Lufthansa-F-diskusjon som ikke relateres til USAirways:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=104862

Og enkelte ganger har de feilberegnet dette og belastet 150 NOK i stedet. :)

Kan være det som har skjedd for meg. Skatter og avgifter for hele OSL-FRA-GIG (LH) pluss FLL-IAD-LHR-OSL (UA/SK) kom på NOK 480.- pp....

Fantastisk at US Airways ikke gir seg med disse tilbudene, det blir garantert en ny tur på meg.

Jeg reiste OSL-FRA-PVG-KIX-AKL-TBU-AKL-SYD-SIN-BKK-OSL i business class til 120k poeng i sommer, det var en reiserute som virkelig anbefales hvis man er ute etter noe annet enn first class. Fikk så mange dager vi ville i KIX og TBU, samtidig som vi hadde 18-24 timers opphold på samtlige av de andre stedene. Turen gikk fullstendig knirkefritt, servicen var helt på topp og bestillingen gikk som en drøm.

Så dere som synes dette tilbudet ser annerledes og skummelt ut, kast dere ut i det!

Last edited:
Back