USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Betaler US mer for LH seter enn TG og OZ seter?

Siden det jo stort sett er ledig hos de to sistnevnte?

Det er forskjellig filosofi hos forskjellige selskaper mhp. tilgjengelighet, og når seter slippes. En del selskaper ønsker naturlig nok å tilgodese egne gode kunder, slik LH gjøre med F-seter på A380, evt. å slippe seter til egne kunder før de slippes til alliansen. Enkelte selskaper slipper heller ikke alle setene 11 mnd på forhånd, da de beste kundene ofte ikke planlegger så langt frem i tid og selvfølgelig ønsker å kunne ta ut bonusseter på litt kortere sikt. SQ har (hadde?) blokkert en del "god-seter" som egne "klasser", slik at de ikke var tilgjengelige i vanlig award-buckets.

Her er det nok mange ting som spiller inn, i tillegg til en del skrøpelige IT-systemer...og økonomi

Last edited:

Betaler US mer for LH seter enn TG og OZ seter?

Differensierte kostnader har jeg ikke lest noe om, men oppfatningen blant "blocking-konspiratorene" er vel at det rett og slett monner mest for US å blokkere LH fordi det er et digert selskap med et utmerket rutenett. LH har 58 mill pax/år, TG har 18.

Last edited:

Takk, får jeg det hele til under 100k på et vis? Feks eco en bit? Er det biten ned fra Asia som koser 30k?
Du betaler i forhold til den dyreste klassen du flyr, selv om det kun er én av strekningene som har den klassen. Dette og mange andre praktisk spørsmål er dekket av førsteposten som alle burde sette seg inn i før de poster spørsmål som er besvart flere ganger. :old

kanskje vi skulle lage en ny tråd der man kan spørre om ting som er beskrevet i denne tråden men som man har glemt ;)

Første DM reise snart til Hawaii med stopp i Chicago noen dager på veien :)
Består av en lett blanding av klasse I og O med Lufthansa og United.
( Business fra Europa og deretter domestic first i USA )

Sikker dumt spørsmål.
Men blir det printet C på boarding pass slik at man får alle normale rettigheter som en vanlig business billett ? Lounge access, fast track etc ?

Første DM reise snart til Hawaii med stopp i Chicago noen dager på veien :)
Består av en lett blanding av klasse I og O med Lufthansa og United.
( Business fra Europa og deretter domestic first i USA )

Sikker dumt spørsmål.
Men blir det printet C på boarding pass slik at man får alle normale rettigheter som en vanlig business billett ? Lounge access, fast track etc ?
Ja, du får normale rettigheter med tilgang til lounge, fast track, ekstra bagasje osv :D
God tur!

apeks: hvor mange poeng ga du for den turen?

Jeg ga 100 000 poeng pr. person.

Og routing er:
OSL-FRA ( Lufthansa C )
FRA-ORD ( Lufthansa C )
ORD-HNL ( United domestic F )
HNL-LAX ( United domestic F )
LAX-MUC ( Lufthansa C )
MUC-OSL ( Lufthansa C )

Bestilt i september 2011 hvor det fortsatt var gode tider på DM billetter.

Sitter og tenker igjen..
Om jeg og madammen kjøper oss opp til 100000 poeng. da burde vi vel kunne ordne biz billetter feks NY-LA t/r for oss og 2 barn til neste sommer?

Alternativt i eco; Chicago-Detroit, Detroit-LAX og tilslutt LAX-Chicago ? Oppdelt som 3 enkeltturer a 15' poeng pr tur ??

Så satser vi på EB poeng t/r til Chicago...

UPS!!! Der greide jeg å bestille 100 000 poeng igjen :O Er det noen måte man enklere kan finne LH ledighet? Feks med det byrået som booker for deg? Jeg satser på sånn last minutte booking det bruker å gå bra :)

UPS!!! Der greide jeg å bestille 100 000 poeng igjen :O Er det noen måte man enklere kan finne LH ledighet? Feks med det byrået som booker for deg? Jeg satser på sånn last minutte booking det bruker å gå bra :)

Lufthansa har som sagt strupet tilgjengeligheten på bonusbilletter i premiumkabinene, men last minute booking bruker å fungere bra på Lufthansa. De slipper ofte to-tre dager på forhånd. Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med det byrået som booker for deg for det er US Airways som booker for deg. Selv bruker jeg nå KVS tool for å sjekke tilgjengelighet.

United.com

united.com, lag dummy "booking" , kryss av for Award i linjen under datoer, og da kan du søke gjennom alle tenkelig datoer...

Bare kryss av i kalenderen ovenfor når du endrer dato...

Bare være klar over begrepet "Mixed cabin". Selv on det står i feltet "First" kan en eller flere sektorer i C eller Y...

Back