USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Er det slik at du ikke betaler noen ting før flybilletter er funnet og reservert?

De to siste gangene når kampanjen har blitt kjørt i samarbeid med Points.com tar det for lang tid fra man kjøper poengene til de er på konto til at man kan ha bookingen på hold.

Er det mulig å få tak i business/first billetter litt lenger frem i tid enn et par dager? Vanskelig når man har en jobb det ikke lar seg gjøre å ta seg fri sånn på sparket. Har veldig lyst til å kjøpe disse milene nå

Er det mulig å få tak i business/first billetter litt lenger frem i tid enn et par dager? Vanskelig når man har en jobb det ikke lar seg gjøre å ta seg fri sånn på sparket. Har veldig lyst til å kjøpe disse milene nå

Det er ganske vanskelig å finne First billetter frem i tid, men Bussines skal være ganske lett. Det er dog ikke samme opplevelsen som first da de fleste Bussines klassene bruker vaskebrett lignede seter istedet for lie flat...

150 per person ja. ikke inkl tax.

Var ikke tellerskrittene som var det største problemet. Det var heller det å slippe og spille US Airways lottoen. Også er jeg ikke mega komfortabel med å snakke engelsk på dårlig linje og måtte forklare det ene og det andre. I tillegg å slippe det er styret med å ha funnet en rute, men i det man ringer så ser de nesten ikke noe av det du har funnet på ANA.

Ble forøvrig anbefalt og ikke gamble med LH, var vanskelig å få US til å se det samme som ANA og United viste. Dette gjaldt også for Thai.

Jeg satt en tid med en hyggelig dame idag.

ANA viste to ledige datoer i F FRA-SIN mellom 7. og 14.6., og to ledige MUC-NRT og FRA-OSA.

Dessverre fantes ingen av disse datoene hos US.

Jeg spurte hvorfor, fordi damen var meget hyggelig og hjelpsom. Hun svarte at LH styrte hvilke selskaper de ville gjøre ledige award seter tilgjengelig for.

Kan det være derfor at de samme setene noen ganger ikke vises hos ANA og United?

Kan vel være at LH er blitt lei av at US "kaster" miles etter oss??

Jeg tenker stadig på F. Er det bare LH som har blitt kjipe eller gjelder det for resten av bøtteballetten også?

Jeg satt en tid med en hyggelig dame idag.

ANA viste to ledige datoer i F FRA-SIN mellom 7. og 14.6., og to ledige MUC-NRT og FRA-OSA.

Dessverre fantes ingen av disse datoene hos US.

Jeg spurte hvorfor, fordi damen var meget hyggelig og hjelpsom. Hun svarte at LH styrte hvilke selskaper de ville gjøre ledige award seter tilgjengelig for.

Kan det være derfor at de samme setene noen ganger ikke vises hos ANA og United?

Kan vel være at LH er blitt lei av at US "kaster" miles etter oss??

Det er vel to teorier om dette, om jeg forstår saken rett.

Den ene er at LH selektivt hindrer US fra å "se" setene andre *A-partnere kan se.

Den andre er at problemet ligger hos US. Pessimistene mener at US' bonusbookingsystem har blitt programmert til ikke å "se" setene. Dette har visstnok skjedd i flere runder tidligere både hos UA og US, se lenker nederst. Årsaken som figurerer er at siden US må betale LH og andre partnere for å få innpass for "sine" medlemmer, så unngår man rett og slett utbetalingene til partnerne ved å hevde at setene ikke finnes. Tidligere har det vist seg at om man har overbevist US-agenten om å spørre LH om setene ("long sell"), så har man fått dem bekreftet. Problemet er å få US-agenten til å spørre.

Det er vel minst to faktorer som gjør tilgang til LH F vanskelig, det ene er at LH generelt slipper F senere enn før, det andre er at selv når de slippes, er setene i mange tilfeller usynlige for US-agentene.

http://boardingarea.com/blogs/viewf...-seats-are-unavailable-but-you-know-they-are/

http://boardingarea.com/blogs/viewf...oking-award-seats-that-lufthansa-is-offering/

http://nicholaskralev.com/2011/02/14/us-airways-denies-starnet-blocking/

Last edited:
husk at når man sjekker ANA-seter på ANA sine sider så ser man seter som er tilgjengelige for ANA selv og ikke *A. Hos mange selskaper er dette to forskjellige kvoter (seter til egne og seter til alle)

Det er ganske vanskelig å finne First billetter frem i tid, men Bussines skal være ganske lett. Det er dog ikke samme opplevelsen som first da de fleste Bussines klassene bruker vaskebrett lignede seter istedet for lie flat...

Tror ikke man lider veldig mye i eks. Swiss businessklasse. Hvis man leter finner man også ledig i C med UA og AC som også har et bra produkt (noen litt avhengig av flytype og om man havner på domestic legs). Både UA og AC har 180 horisontale seter, samme har SA.

Last edited:

Men hvordan kan LH hindre US i å se ANA sine seter ?

Jeg var litt rask der, jeg skjønner at det handler om LH seter nå.
Men noen som vet mer om hvordan *awards fungerer, jeg har vanskelig for å tro at det er mulig at et selskap kan velge hva som er tilgjengelig for forsekjellige andre *partnere. (bortsett fra sine egne flights da, det skjønner jeg at kan være forskjellig)

Klart det er mulig - og ønskelig - for LH å blokkere US DM. Rart de ikke har gjort det før. Alt misbruk har sin pris, US Air har tjent fett på disse salgene.

Klart det er mulig - og ønskelig - for LH å blokkere US DM. Rart de ikke har gjort det før. Alt misbruk har sin pris, US Air har tjent fett på disse salgene.

Men nå virker det jo som de blokkerer flere enn US da: UA, AC, de fleste * ?

Men nå virker det jo som de blokkerer flere enn US da: UA, AC, de fleste * ?

Nei, for med mine EB- og UA-poeng kan jeg booke de LH-flightene som er åpne kort tid i forveien. På US er alt blokkert nå.

Merkelig dette...gjorde inngående studier UA MP for feb og mars neste år.

Man kunne velge å vrake til BKK i F , innimellom også LX. Bestilte F TG til BKK i feb og SYD i mars, sistnevnte hadde i lang tid vært umulig..

Har nå studert i april og inn i mai. Null niks F award til BKK , selvfølgelig ikke SYD... Fortsatt noe mulig før april. Med TG var null problem tidligere...

Har det skjedd noe i Star ?? UA ikke noe med "legale" poeng :spin

Det er vel en sannhet med modifikasjoner? Jeg har ingen innsikt i kostnadene for US, men US tjener vel virkelig fett på å selge poeng kun så lenge disse poengene ikke brukes hos *A-partnere? LH får vel pengene sine uansett om det er US eller en annen partner som bestiller plassene?

Nei, for med mine EB- og UA-poeng kan jeg booke de LH-flightene som er åpne kort tid i forveien. På US er alt blokkert nå.

Har du prøvd å bestille hos UA eller EB? Det var rapporter om at UA viste tilgjengelighet som ikke fantes.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner? Jeg har ingen innsikt i kostnadene for US, men US tjener vel virkelig fett på å selge poeng kun så lenge disse poengene ikke brukes hos *A-partnere? LH får vel pengene sine uansett om det er US eller en annen partner som bestiller plassene?

Ja, hvor mye kjøper US et LH F sete for mon tro?

Interessent spørsmål.... Dersom alle Star oppkreves samme pris for et sete som likevel går tomt, som mars i fjor på LH med bare meg og fruen , og for to dager siden meg og fruen pluss en til. Fruen hadde lite mat og vann, jeg enda mindre mat og veldig mye Laurent 2000 champis og en konjakk. Tredjemann
mat og vann ( sikkert forretningsmann ).

Så sov vi og våknet opp og valgte liten frokost med vann for fruen og jeg med vann og juice. Jeg to glass Laurent 2000 for meg.

Hvorfor boikottes US, LH får sikkert mer kroner enn mat og min champis..:drunk: Det er vel ikke plagsomt mange av oss. ? Som Tommy777 her om dagen vedr min spøk om at LH måtte redusere F prisene for å få betalende kunder... Se i tråden...

Hvorfor boikottes US, LH får sikkert mer kroner enn mat og min champis

Det er vel strengt tatt ingen som har konkrete indikasjoner på at begrensningen styres av LH? Om det ville vært tilfelle skulle man tro at også manuelt innlagte forespørsler fra US ville blitt avvist av LH.

Back