USAF på Chania

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
USAF på Chania

Flere bilder fra Chania. Flyplassen er jo sentral i Libyaaksjonen og det kryr av militærfly fra mange kanter.
Da vi skulle forlate Kreta for en uke siden passerte vi bl.a. disse to maskinene på vei mot take-off.
Jeg er klar over at det er versjoner av B707, evt B717, men er det noen som har kjennskap til disse modellene og kan fortelle hva slag typebetegnelser de har og hvilken type misjoner de benyttes til?

usaf_707_1.jpg

usaf_707_2.jpg

Re: USAF på Chania

Er det mulig å få fram nummerne som står på halen ?
Begge driver med overvåking ihvertfall

Den første er en EC-8C J-stars, Joint Surveillance Target Attack Radar System - system for command and control

nummer to er en RC-135 Rivet Joint, real time overvåking.

Mvh,

Last edited:

Stilige fly :D Knips mer for disse bildene var kule og sjeldne på en måte knips knips takker så mye for disse bildene :)

Dette er et av de vakkreste flytypene som Boeing har laget i sivil utgave, spesielt med PanAm logo. Morsomt å se dem i virkeligheten... og ikke minst høre dem, ikke spesielt vakkert med alle utvekstene her og der:)

Den første er en EC-8C J-stars, Joint Surveillance Target Attack Radar System - system for command and control

Tror J-star pleier å være der ofte. For den har vært der de 3 gangene jeg har vært i Chania. :)

Modig gjort å fotografere på akkurat den plassen ;)
Det var ingen som sa at det var forbudt å fotografere fra flykabinen under taxing ;)
Hadde nok ikke turt å gjøre dette fra terminalen eller andre steder utenfor flyplassbygningen nei - da spørs det om jeg hadde kommet meg hjem til norge den dagen :colgate:

Det var ingen som sa at det var forbudt å fotografere fra flykabinen under taxing ;)
Hadde nok ikke turt å gjøre dette fra terminalen eller andre steder utenfor flyplassbygningen nei - da spørs det om jeg hadde kommet meg hjem til norge den dagen :colgate:

Du kunne vel da fort fått en gratis "ferietur" til Cuba istedet sannsynligvis

Back