Hei!
Har en liten "case" her.
Hvordan stiller det seg for en person (over 18år) som har godtattt et forelegg (2009) og bot på 11000nok ved transit i usa.Forelegget er for overtredelse av straffeloven §350, 1.ledd og 2ledd.
(kort sagt forstyrret fred og orden og slagsmå i beruset tilstandl).
og Straffeloven §326 nr. 2 for å ha forulempet en offentlig tjenestemann under tjeneste.
Siden forelegget ble godtatt har det samme virkning som en endelig dom.
Det er søkt via Esta og har blitt godkjent innreisetillatelse. Dvs. det er svart nei på spørsmålet om arresstasjon eller moralsk forfall.
Hva slags innsyn har grensevaktene og immigrasjonspoliti/vekter i usa iforhold til det norske system. Og hva vil isåfall skanning av passet egentlig vise??!
Har dem mulighet til å se hva som står på vandel/uttømmende vandel?
Har dem noe mulighet til å finne dette ut.
Jeg er sikker på dette spørsmål er stilt mange ganger, så beklager, men jeg spør igjen.
Er litt hodebry dette her.
Reisruten ser slik ut; norge - amsterdam-atlanta-cancun.
Noe som har erfaringer på dette "felt". Feedback ville ha vært mer enn hyggelig!
Mange takk
-rogdp
Har en liten "case" her.
Hvordan stiller det seg for en person (over 18år) som har godtattt et forelegg (2009) og bot på 11000nok ved transit i usa.Forelegget er for overtredelse av straffeloven §350, 1.ledd og 2ledd.
(kort sagt forstyrret fred og orden og slagsmå i beruset tilstandl).
og Straffeloven §326 nr. 2 for å ha forulempet en offentlig tjenestemann under tjeneste.
Siden forelegget ble godtatt har det samme virkning som en endelig dom.
Det er søkt via Esta og har blitt godkjent innreisetillatelse. Dvs. det er svart nei på spørsmålet om arresstasjon eller moralsk forfall.
Hva slags innsyn har grensevaktene og immigrasjonspoliti/vekter i usa iforhold til det norske system. Og hva vil isåfall skanning av passet egentlig vise??!
Har dem mulighet til å se hva som står på vandel/uttømmende vandel?
Har dem noe mulighet til å finne dette ut.
Jeg er sikker på dette spørsmål er stilt mange ganger, så beklager, men jeg spør igjen.
Er litt hodebry dette her.
Reisruten ser slik ut; norge - amsterdam-atlanta-cancun.
Noe som har erfaringer på dette "felt". Feedback ville ha vært mer enn hyggelig!
Mange takk
-rogdp