Flere av disse ble også fløyet tilbake av bomb aimer eller flight engineer etter at piloten ble skadet eller drept. Pilotene pleide ofte å la en eller to mann i besetningen fly litt når det var stille og rolig, for at de skulle ha mulighet til nettopp å ta over i nødsituasjoner.
Flere av disse ble også fløyet tilbake av bomb aimer eller flight engineer etter at piloten ble skadet eller drept. Pilotene pleide ofte å la en eller to mann i besetningen fly litt når det var stille og rolig, for at de skulle ha mulighet til nettopp å ta over i nødsituasjoner.
Joda, leser stadig gamle bøker om slike situasjoner.
Senest i dag leser jeg en bok som heter "War for the hell of it", skrevet av en F-4 flyger i Vietnam som lar navigatøren få mye stikke-tid og spesielt trening på å ta over når det er opp-ned og flygeren er desorientert med vertigo, eller skadet.
Win-win, begge overlever om noe skulle gå til helsike, i beste fall.
Huttetu, er enkelt å være sivil flyger ja, stort sett.