USA "salg" hos SAS

Belegget tyder på at de fyller kjerrene uansett .. så hvorfor gi bort setene hvis man kan få høyere pris?

Ikke noe lurepris dette. 4200 kr. t/r med SAS over Atlanteren er en meget god deal. Og hvem teller hundrelapper når man først skal til NYC?

Hundrelapper? Vi snakker vel om rundt en tusenlapp (eller 10 hundrelapper hvis du vil) pr pers i forskjell her. Forskjellen for to pers. utgjør jo minst 1 natt på bra hotell i NYC ;)

Last edited:
Min e-post innboks kl 18:01 i går: "3-dagers salg til USA" (fra SAS.no)
New York (via Stockholm): 4495,-
Chicago (via Stockholm): 4495,-
etc..

Min e-post innboks kl. 19:59 i går: "3-dagers salg til USA" (fra SAS.no)
New York (via Stockholm): 4295,-
Chicago (via Stockholm): 4295,-
etc...

Noen som var litt raske på send-knappen...?

Altså ja, SAS fyller jo stort sett disse maskinene. Men å kalle det tilbud, når konkurrenter ligger tusenlappen under (omkring 20 %) i pris kan neppe være noe sjakktrekk, SAS' produkt er ikke noe bedre enn konkurrentenes, og dette bidrar jo til bilde av SAS som et dyrt selskap. For en familie på fire utgjør det jo desto mer. Kanskje SAS bare skulle la være å kalle det salg når de har slike priser - det er ikke lenger slik at de reisewnde ikke sammenligner priser.

Prisen er jo konkurransedyktig til Chicago, selv om det også der er mulig å finne rimeligere selskaper, og så kjører de denne prisen flatt til USA. Det er jo flott for SAS at de klarer å dra ut 20% mer en konkurrentene på østkysten, men for prisbevisste kunder så er det jo mest irriterende å se slike tilbud.

Min e-post innboks kl 18:01 i går: "3-dagers salg til USA" (fra SAS.no)
New York (via Stockholm): 4495,-
Chicago (via Stockholm): 4495,-
etc..

Min e-post innboks kl. 19:59 i går: "3-dagers salg til USA" (fra SAS.no)
New York (via Stockholm): 4295,-
Chicago (via Stockholm): 4295,-
etc...

Noen som var litt raske på send-knappen...?

Kanskje du har registrert med to ulike avreiseflyplasser? 4495 er prisen fra Bergen og Stavanger.

Kanskje du har registrert med to ulike avreiseflyplasser? 4495 er prisen fra Bergen og Stavanger.

Hmmm... Ser ut som det er noe slikt ja. Den ene e-posten inkluderer eurobonus-informasjon (kontostatus, etc.), mens den andre kun inneholder tlibudsprisene. Ser derfor ut som om de to sendes med utgangspunkt i to ulike registreringer (men til samme e-postadresse)... Men dette ble jo veldig off-topic. Beklager.

Ikke noe lurepris dette. 4200 kr. t/r med SAS over Atlanteren er en meget god deal. Og hvem teller hundrelapper når man først skal til NYC?

På hvilken måte er dette "en god deal" når de er rundt regnet 20% dyrere enn de største konkurrentene??? En bedre deal enn man vanligvis får med SAS kanksje, ellers ikke mye å skryte av, hadde akkurat samme reaksjon som trådstarter da e-posten kom.

Back