Re: USA rundt på 3 dager
Og her kommer rapporten:
Onsdag
Vekkerklokka på. 0520. Ikke akkurat et hyggelig tidspunkt å stå opp på, men jeg klagde ikke da jeg hoppet i dusjen, hadde fått 5-6 timer noe som er mer enn forventet på en natt før en tidlig flyavgang.
Måtte pumpe noe gallons før jeg hoppet på motorveien. Prisen har nå gått opp til 3,45 for 93 oktan.. Ingen trafikk til O’Hare, var fremme rett etter kl. 0600. Fant parkeringsplass raskt og kom meg på terminaltoget. Gate var C3, så blandt de gatene som ligger lengst mulig unna. Det ble dog tid til et lite stopp i Red Carpet Club for en kaffe og et par mini Bagels. Ved gaten fikk jeg dagens hyggelige overraskelse. Det var fullt så jeg ble oppgradert til F.. Jeg var dog plassert i Economy Plus bulkhead fra før så store oppgraderingen var det jo egentlig ikke. Embraer 170 configen til UA er skikkelig raus. 2 rader med 1+2 i F, 5 rader i Economy Plus med meget bra plass til beina. Flytiden var ca. 35 minutter. Vi fikk umiddelbart klarering for take off og tok av tidlig. I F ble det servert en pose snacks, kaffe, te og valgfri drikke. Siden flighten var såpass kort, var det ingen servering i Y. Landet tidlig i Indie. Innflygningen var kjapp, vi landet på rullebanen som gikk parallelt med Fed Ex sin store base. Tipper det var minst 20 heavies parkert på rampen.
Inn i terminalen, rett til Radisson hotellet, hadde et times langt møte der og sprintet raskt tilbake til terminalen.
Vel fremme sto en annen E170 og ventet. I Indie holder de på å bygge en splitter ny terminal mellom 2 av rullebanene. Det er litt av et byggverk de holder på å sette opp. Enda en flott, ung UX flyvertinne ønsket velkommen. Tror du må være under 21 og skikkelig fin for å få jobb hos de forskjellige UX selskapene..
Take off på den nordlige rullebanen, langt å takse ned til enden, men fikk med meg mye snadder på vei ned. Andreas ”nye” 10er sto i sin hybrid ATA/NW drakt, samt tre ATA 757XL parkert ved et teknisk veksted. Så ut som det var relativt mange maintenance senter på Indie. Dessverre fikk jeg ikke tatt bilder fordi jeg satt på feil side av flyet da vi takset, vi roterte såpass tidlig at flyene til Andreas så ut som mygg på bildet...
Igjen, tidlig avgårde og landet tidlig på ORD. Samme servering som på turen nedover, men Y fikk også servering på denne turen. Turen ble litt lengre grunnet lang innflygning til ORD.
Inne i terminalen, så jeg at flyet mitt til LA var 20 minutter forsinket. Det gikk dog en tidligere avgang, jeg spaserte i raskt tempo til gaten for å sjekke om det var plass. Det var en A320, kun midtseter ledig, så jeg sto over.....
Det ble tid til et besøk i Red Carpet Club igjen, lunsjen var akkurat kommet på bordet, masse frisk frukt, diverse power bars, ost, kjeks med mer.
Spaserte bort til gaten halvtimen før avgang for å finne ut at flyet var ytterlige 10 minutter sent inn. Ventet ved gaten og det var lett å se at dette kom til å bli en pakkfull flight. Vi boardet raskt, flyet ble dog forsinket en time mens grunnet feil i en av trykkabinsystemene. Vi etterfyllte litt mer drivstoff, cruising altituden ble i følge kapteinen endret fra FL390 til FL340. Setekameraten min var en av sjefene av Peninsula Beverly Hills. Han hadde vært på møte hos Peninsula Chicago. Interessant å sitte ved siden av en av lederne for verdens suverent beste hotell kjede. Vi hadde en utrolig hyggelig prat, han hadde tatt med seg The Peninsula Lunch, for de som har bodd på Peninsula vet at dette er konge. For USD 35 pakker de en gourmet lunsj i en cooler slik at du kan unngå fæl flymat. Han hadde pakket 3 forskjellige typer av denne lunsjen og vi hadde en kjempe picnic med fransk geit ost, diverse andre hyggelige oster, sushi, italienske og spanske skinker etc etc. Flyvertinnen passet på at det var nok Sauvignon Blanc til oss. Vi sa selvsagt vennlig nei takk til måltidet i F. En meget hyggelig flytur.
Landet ca timen sen i LA i kjempefin form. Vi utvekslet visittkort og jeg ble invitert til å besøke hotellet hans til en meget spesiell pris neste gang jeg var i LA. Bare å sende en e-post til han hver gang jeg bor på et Peninsula hotell. Det er jo ikke veldig ofte... men men... Jeg skal ihvertfall benytte meg av invitasjonen hans.
Etter vi kom oss av flyet, ringte telefonen umiddelbart. Mine kompiser hadde allerede registrert at jeg var sen inn. Jeg fikk beskjed at jeg ble hentet fra hotellet mitt, Four Points om 45 minutter.
Shuttle bussen sto og ventet på utsiden av terminalen og jeg var på rommet mitt 10 minutter senere. Four Points gir deg mye igjen for pengene på LAX. Gratis internet, bar med over 90 ølsorter og happy hour der alle øl koster USD 3, flott basseng og hyggelig pris på Priceline.com (USD 49) gjør dette til en innertier. Jeg er SPG Platinum. Vanligvis får man ikke poeng eller benefits når man kjører Priceline, jeg viste kortet mitt og fikk oppgradering og alle benefits!
Etter en kjapp dusj ble jeg hentet og vi hadde en par hyggelige øl etterfulgt av en bedre middag på Manhattan Beach. Happy Hour gjorde at mine 5 pils fra kranen kosta hele USD7,50!!
Var tilbake på hotellet kl. 2230
Mer følger senere