• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

USA - nu med mere sikkerhed !!!

HenrHans

Newcomer
Bush (den idiot) strammer nu sikkerheden endnu mere, alle visumansøgere skal til personligt interview - og generelt skal alle besøgende checkes i hoved og r..

Læs mere her: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=348577

Hvad mon turist-erhvervet modtager dette, det trækker nok ikke flere turister til USA - og evt. terrorister skal nok komme ind uanset.

/Henrik

Replying to Topic 'USA - nu med mere sikkerhed !!!'

Og fortsatt er det noen som ser frem til å besøke USA...

Tror de graver sin egen grav jeg. Og det må de gjerne gjøre.

Jeg lurer på hva den gryende politistaten har tenkt å gjøre med alle nutters som allerede er innenfor grensene, eller som har amerikansk pass?

Intervjuet er skikkelig raske greier, samme spørsmål som tidligere og så tar de fingeravtrykk og bilde. Gjort på 3 minutter ihvertfall nå..

Originally posted by Falcon

Jeg lurer på hva den gryende politistaten har tenkt å gjøre med alle nutters som allerede er innenfor grensene, eller som har amerikansk pass?
De som gjør at USA har 11000 drap med skytevåpen hvert år? De teller ikke, for de er ikke terrorister. Terrorister har svart skjegg.

Originally posted by Falcon

Hva mener du med 'gryende' ... ???? :D
Som en liten sidenote kan nevnes at den nye sjefen for Dept. Of Homeland (In)Security er politimann ..

Vel - alt er ikke bare svart/hvitt ... dette er fortsatt et godt sted aa bo, med mye fine mennesker og mye godt oel.

og han ser ut som han er tatt rett ut fra politisjef-stolen i værste delen av Detroit, i en eller annen TV-serie. Det blir spennende å se hva han finner på for å bedre sikkerheten. :spin:

(Forøvrig liker jeg "Milwaukees Best", som jeg får over grensen.)

Naa ble gjoeken tvunget til aa trekke seg .... han har hatt meksikansk au pair uten gyldig arbeidstillatelse ... hadde tatt seg bra ut for en som ville vaert ansvarlig for nasjonens innvandringshaandhevelse ... :D

To indre og vekk me'n .. flause for Bush og kanskje de finner en litt mer moderat kandidat ...

Originally posted by Concorde

Intervjuet er skikkelig raske greier, samme spørsmål som tidligere og så tar de fingeravtrykk og bilde. Gjort på 3 minutter ihvertfall nå..

...så må man først komme seg til nærmeste amerikanske konsulat, må man ikke?

j

Det intervjuet som nevnes i BT-artikkelen er vel en utvidet variant av det intervjuet som allerede nå gjøres med dem som søker om en eller annen form for visum. Nå er det jo slik for oss skandinaver at vi er medlemmer av "Visa Waiver Program" som gjør at vi på besøk på under 90 dager ikke trenger visum så lenge vi har maskinlesbart pass. Jeg forstår det slik at amerikanerne ønsker at flest mulig har slike pass, slik at de slipper å gjøre for mange av disse intervjuene. De har også satt opp prisen på visum til kr. 650,- som vel er mer enn hva et nytt maskinlesbart pass koster.

Edit: Uæææh! Nytt pass koster kjappe kr. 990,- og ingen vet når de nye passene med biometriske data kommer... Også jeg som skal til USA i mars, om ikke før. :(

og jeg som skal til UK med min lille datter som da er under et halvt år må kjøpe pass til henne....

Originally posted by LN-MOW

Naa ble gjoeken tvunget til aa trekke seg .... han har hatt meksikansk au pair uten gyldig arbeidstillatelse ... hadde tatt seg bra ut for en som ville vaert ansvarlig for nasjonens innvandringshaandhevelse ... :D

Typisk - i USA kan du leke politistat og invadere andre land på falskt grunnlag. Men tuller du med papirene til barnepiken er det ut...:naughty:

Men det som er det "morsomme" er at de dette går utover er det som har hederlige hensikter..

Ingen tror vel at de som faktisk vil gjøre noe eff stiller opp for bakgrunnsjekk og kontroll ??

Nå nei du, de stiller ettar all sansynlighet opp med amerikansk pass, eller tar seg inn i landet på annen måte. Reis til Canada og ta seg over grensen der.. det er en sykt lang grense som ikke er spesielt godt overvåket ,med mye ødemark..

De som først skal gjøre noe dævenskap er ikke så idiotiske at de kommer inn hoved døra (somregel)

Originally posted by Scanor

Men det som er det "morsomme" er at de dette går utover er det som har hederlige hensikter..

Ingen tror vel at de som faktisk vil gjøre noe eff stiller opp for bakgrunnsjekk og kontroll ??

Nå nei du, de stiller ettar all sansynlighet opp med amerikansk pass, eller tar seg inn i landet på annen måte. Reis til Canada og ta seg over grensen der.. det er en sykt lang grense som ikke er spesielt godt overvåket ,med mye ødemark..

De som først skal gjøre noe dævenskap er ikke så idiotiske at de kommer inn hoved døra (somregel)

Isreal har en [ironi] god [/ironi] løsning som sikkert amerikanerne har sett litt på og som kan bidra for å løse sikkerhetsproblemet langs Canadagrensen.....

j

Originally posted by CK

og jeg som skal til UK med min lille datter som da er under et halvt år må kjøpe pass til henne....

Ja, det er jo sure penger når man tenker på den gamle ordningen med å skrive opp barna i passet, men jeg lover deg at det blir en kul ting å ha. Vi fikk laget pass til Martin da han var snaue tre måneder, og passbildet er ubetalelig! :)

Trodde pass var "et must" for alle flyfreaks... Det er ikke stas og bare være innskrevet i mamma eller paappas pass... I forhold til bleieutgiftene er vel akkurat passet en billig del av småbarnsrollen?

For småttingene er varigheten bare to år, så arvingen min må allerede ha nytt. :)

Back