USA "kompas" selskaber

sk931

ScanFlyer Rusty
USA "kompas" selskaber kalder jeg overskriften. For mig er det selskaber som har en kompas retning i deres navn.
Desværre er der, så vidt jeg kan komme i tanke om, kun et tilbage. Southwest Airlines.
Men i gamle dage, og det er jo ikke mange år siden, var der stort set et selskab for retning i kompasset. Det skyldtes måske stedet hvor selskabet have deres hovedbase, eller deres rute net.
Og hvilke selskaber var der så. Det første jeg tænker på er Northwest Airlines.men der varjo også Northeast Airlines, Pacific Southwest, Southern Air, Northern Airlines, Eastern Airlines, Western Airlines....
Mange af disse selskaber samledes i kæmpe selskaber, hvor jeg da kan tænke på, at Delta Airlines idag stort set har samlet de fleste op. Selskaberne blev jo merged og siden hen opkøbt af andre...
Er det en udvikling vi er ved at se i Europa ???
Tænker på selskaber som British Airways, Lufthansa og KLM/ Air France..
Vil det være disse 3 selskaber , som skal danne fremtiden for europæisk luftfart??
På grænsen til mit 40 års jubilæum i SAS, har jeg da gjort mig nogle tanker, om det er løsningen med disse kæmper. Jeg tror det ikke. Det nationale præg forsvinder,og det huer mig ikke...
Nå nu bevægede jeg lidt bort fra mit emne, men alligevel...Som i USA har de mega carriers og den udvikling tror jeg ikke er sund for europæisk luftfart.
Størst er ikke nødvendigvis bedst.
Så her var emnet til lidt weekend diskussion hvis ikke andet kommer op.

God weekend
Ole

Cargo carriers som Southern Air och Northern Air Cargo är ju kvar och så finns ju North American Airlines ....
Men jag förstår vad du menar Ole, inte alls i samma omfattning idag som tidigare, det var bättre förr ...

Back