• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

USA US Shutdown og flytrafikken

I call bullshit. Stopp all VFR GA- og corporate trafikk, og la massetrafikken være. Det er mer enn nok.

Enda bedre: Stans ALL trafikk (også rutetrafikk) til flyplassene i DC-området ( muligens også RIC og alle flyplasser opp til og med EWR).
Da blir det vanskelig for Kongressmedlemmene å reise hjem hver helg (slik dem ofte gjør). Det vil få dem fort til å stemme for å åpne opp igjen denne shutdownen.

160 timer + har min ATC venninne i ORD jobbet nå, uten betaling. Stemninga er bekmørk.

Igjen, de får betalt etter at shutdown’en er over. Så de jobber ikke gratis. Men lever man paycheck to paycheck, som jo mange gjør, er det fryktelig tøft.

Igjen, de får betalt etter at shutdown’en er over. Så de jobber ikke gratis. Men lever man paycheck to paycheck, som jo mange gjør, er det fryktelig tøft.
Igjen, forstår jeg ikke hvorfor du har så behov for å poengtere dette. Inntil pengene er på konto er det å jobbe uten betaling.

Å jobbe så lenge uten betaling er psykisk belastende og deretter kommer vanskelighetene av å betale regninger og handle mat. Og at stemningen har vært dårlig i flere år pga underbemanning i en bransje med høy belastning. Venninna mi er en singel dame uten barn, hvordan dette er for folk med barn... Det er ugreit. Og bekmørk stemning internt.

Men i følge min bror som bor der borte har bankene som i mellomtiden låner dem penger med sikkerhet i fremtidig utbetaling gode dager.

Back