US Immigration - under 18

owj1310

Newcomer
Hejsa,

Jeg sidder og planlægger en rejse til Chicago i efteråret, men vil sikre mig at jeg kan rejse til USA lovligt - også når min alder kun er 17 år.

Jeg mener, at have læst, at jeg godt kan komme igennem immigrationen i USA med et brev underskrevet af forældre, men jeg har desværre læst flere steder at problemet nok bliver et hotel/hostel....

Nogen der har erfaring med det? Er det muligt og er der nogen der evt. kender en kæde/hotel/hostel der også tillader 17-årige at bo på deres værelser i Chicago-området?

Fortsat god dag :D

Når ble dette er problem? Jag var i USA alene før jeg ble 18 (dette var etter 9/11) uten noen brydde seg om det.
Har aldri sett noen land operere med aldersgrenser for innreise?

Jeg har ikke hørt om aldersgrense for å reise inn til USA alene, annet enn at du må kunne dokumentere hvor du skal bo, evnt. med hvem, at du har nok penger etc.

Men, når det kommer til hotell, er det mange (om ikke de fleste) plasser som krever at du må være minst 21 for å sjekke inn.

Når ble dette er problem? Jag var i USA alene før jeg ble 18 (dette var etter 9/11) uten noen brydde seg om det.
Har aldri sett noen land operere med aldersgrenser for innreise?

Hmmmm, sikker? :)

Barn under 18 år som reiser i Portugal må:
- enten reise sammen med en av foreldrene eller annen foresatt.
- eller møtes på flyplassen (eller innreisested) av foreldre/foresatt.
- eller ha med en bekreftelse fra foreldre/foresatt på at barnet får lov å reise alene.

(Min understreking i quote'en)

http://www.landsider.no/land/portugal/reise/innreise/

Er Chicago i Portugal?

Kjenner ikke til noen aldersgrense for å besøke USA, men som Cecilie skriver er vel hotellene mest restriktive så vidt jeg vet

Er Chicago i Portugal?

Kjenner ikke til noen aldersgrense for å besøke USA, men som Cecilie skriver er vel hotellene mest restriktive så vidt jeg vet

Nope, men jeg referte til at Someone ikke kjente til noen andre land som hadde aldersgrenser på innreise. ;)

Jeg vil uanset tag kontakt til ambassaden for at være 100% sikker - og måske jeg skulle prøve at indkvartere mig hos en privat - altså noget á la AirBNB..... Der er vel ingen aldersgrænse, men mere noget som udlejeren bestemmer. :) .

Ingen land har aldersgrense på innreise, men de har ulike krav for barn. Det er fordi det skjer ofte bortføringer og annen kriminalitet mot barn.
USA ønsker at begge foreldre har skriftlig godkjent dette, og kan be om slik dokumentasjon. Hvis dette ikke finnes så vil de holde barnet igjen og prøve å ta kontakt med foreldrene/foresatte. Men så vidt jeg har forstått så regnes man som barn hos CBP opp til man fyller 16.

CBP bruker vel 18 år.

Tror dette er mest relevant når man kun reiser med en forelder/annen legal guardian (spesielt med annet etternavn), enn når man reiser alene. Samtidig, en signert tillatelse fra begge foreldre når man reiser alene kan være kjekt å ha, men vertikale om jeg ville gått gjennom trøbbelet for å få det notarized.

https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/268/kw/minors/r

Back