US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Orbiter

ScanFlyer Blue
US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Ut fra billettbookingen til US-Airways så slutter de å fly direkte OSL-PHL nå i september. Er det noen som har noe peiling eller gjetting på om de kommer til å starte opp med ruten igjen til våren? Når er "sommer-program" sesongen stort sett for flyselskapene, april-september?

En annen ting. Hvordan er flyene til US-Airways mht komfort etc? Og om en velger å fly videre innad i statene, er innenlandsflyene på linje med andre selskaper eller dårligere/bedre? Å fly innenlands i USA er jo stort sett på linje med å ta bybuss i Norge, i alle fall på economy

btw - fant ikke US-Airways på ikonlisten. Mange andre amerikanske selskaper men ikke det..

---
Mod note: splittet tråden
Om komfort: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=71060
 
Last edited by a moderator:
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Ut fra billettbookingen til US-Airways så slutter de å fly direkte OSL-PHL nå i september. Er det noen som har noe peiling eller gjetting på om de kommer til å starte opp med ruten igjen til våren?
Første flyvning PHL-OSL blir 8. mai 2011.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Star-ikonet gaar bra det ogsaa. ;)

Jeg har ikke sett noe offisielt, men den kan bookes paa usairways.com ihvertfall ..
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Når er "sommer-program" sesongen stort sett for flyselskapene, april-september?

Flyselskapenes sommer er 31. mars til 30. oktober

En annen ting. Hvordan er flyene til US-Airways mht komfort etc? Og om en velger å fly videre innad i statene, er innenlandsflyene på linje med andre selskaper eller dårligere/bedre?
Av de store internasjonale amerikanske selskapene vil jeg rangere US på bunn når det kommer til komfort, og pris og reisetid med dem skal med dagens materiell være endel bedre enn andre konkurenter før jeg vil velge dem igjen over Atlanteren.

Innenriks i USA er forskjellene minimale

---
Mod.note:
Diskusjonen om komfort flyttet til egen tråd: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=71060
 
Last edited by a moderator:
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

I følge en tråd på Anet kommer ikke USAirways tilbake til OSL i 2011.
Er vel ikke usannsynlig at SAS sin nye rute til EWR er noe av årsaken til dette.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

I følge en tråd på Anet kommer ikke USAirways tilbake til OSL i 2011.
Er vel ikke usannsynlig at SAS sin nye rute til EWR er noe av årsaken til dette.

Tar vanligvis ikke rykter derfra så voldsomt seriøst, men gjorde et søk på OSL-PHL på et par tilfeldige datoer i juli neste år, og da får jeg opp at Y er utsolgt, og at Biz er "Not available" :8:
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Det skal visstnok stå om det i info til US sine ansatte. Snakket med en US representant i Houston for en måned siden som sa at ruten hadde gått bra, så det er nok SAS sin inntreden og CO sin økning på OSL som har skremt dem bort
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Hadde ruten gått så bra hadde de vel utvidet til helårsrute.
Virker jo veldig rart at de blir så skremt av SAS at de trekker seg av den grunn. Jeg har en mistanke om at ruten ikke gikk så bra.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

kjedelig....men de skjønner vel at de kommer til å slite mot SK og CO til EWR....gir seg før de blør i hjel...
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Ser at den er stengt for salg, ja .. det er det man gjør i påvente av at Amadeus fjerner den helt. Synd.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Vent nå litt her, alt som har blitt sagt er at det er postet en tråd på A.net om saken, ingen har bekreftet noen ting enda, eller?

Hvorfor ta sorgene på forskudd.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Vent nå litt her, alt som har blitt sagt er at det er postet en tråd på A.net om saken, ingen har bekreftet noen ting enda, eller?

Hvorfor ta sorgene på forskudd.

Pluss at de har stoppet salget av billetter.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Vent nå litt her, alt som har blitt sagt er at det er postet en tråd på A.net om saken, ingen har bekreftet noen ting enda, eller?

Hvorfor ta sorgene på forskudd.
Jeg har fått bekreftet fra US Airways at de ikke kommer i 2011, men de håper å komme tilbake til OSL senere - forhåpentlig fra 2012.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Ja, da har SAS klart å skvise ut en konkurrent allerede før de har startet opp.:D
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

men de håper å komme tilbake til OSL senere - forhåpentlig fra 2012.
Hehe, det sier jo flyselskapebe alltid når de legger ned en rute.
Husker da Delta la ned OSL-JFK på begynnelsen av 90-tallet, da stod det i avisene at det ikke var pga dårlig belegg, men mangel på fly bla bla bla... og de håpet på å komme tilbake om et par år.
Det er snart 20 år siden nå :rolleyes:
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Hehe, det sier jo flyselskapebe alltid når de legger ned en rute.
Husker da Delta la ned OSL-JFK på begynnelsen av 90-tallet, da stod det i avisene at det ikke var pga dårlig belegg, men mangel på fly bla bla bla... og de håpet på å komme tilbake om et par år.
Det er snart 20 år siden nå :rolleyes:
Ja, og snart er de tilbake.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Jeg tror faktisk ikke DL kommer i 2011.
At de har søkt slots betyr jo ikke at de kommer, og det burde vel ha foreligget en bekreftelse nå.
Lurer på hva som skjer med alle de interkontinentale rutene som skulle komme i 2011 i følge "informerte kilder" her på forumet? Ikke mye så langt iallefall.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Det er allerede bekreftet at DL ikke kommer i 2011. (Delta informert OSL. lekket til forumet) 2012 er fortsatt aktuelt.
 
Re: US-Airways, OSL-PHL også 2011?

Hadde ruten gått så bra hadde de vel utvidet til helårsrute.
Virker jo veldig rart at de blir så skremt av SAS at de trekker seg av den grunn. Jeg har en mistanke om at ruten ikke gikk så bra.

US har vurdert helårsrute men 757'ene benyttes mellom USA og Karibia på vinteren og tjener meget gode penger der og derfor ingen grunn til å flytte produksjon derfra.

Er ikke veldig rart. Selv etter at US er borte fra OSL og uten DL så øker antall seter mellom Norge og USA med nesten 50% neste sommer og når US er den "svakeste" av aktørene så er det delvis forståelig. Dessverre så ser det også ut til at US har problemer med å etablere seg utenfor de store lufthavnene i Europa med 757'ene sine og OSL er intet unntak.
 
Back
Top