Ural A320 landet på et jorde

Re: Ural A320 landet på et jorde

Jordet er ca 200 x 2000 meter, så når det fryser til burde det faktisk kunne gå greit å ta av. Det er ikke mer enn 185 km til Novosibirsk - Tolmatsjovo, så de trenger ikke all verden med drivstoff ombord heller.
 
Re: Ural A320 landet på et jorde

Jordet er ca 200 x 2000 meter, så når det fryser til burde det faktisk kunne gå greit å ta av. Det er ikke mer enn 185 km til Novosibirsk - Tolmatsjovo, så de trenger ikke all verden med drivstoff ombord heller.
Bare de husker at de flyr med hjulene ute denne gangen...


-eggs
 
Re: Ural A320 landet på et jorde

Kanskje de kan utvide rutenettet sitt vinterstid, med landinger på frosne, brøyta jorder?
 
Re: Ural A320 landet på et jorde

Er det noen (DCHalvorsen?) av dere som følger med på russiske media som vet om dette blir noe av og hvor nært forestående det i så fall er?
 
Re: Ural A320 landet på et jorde

Litt usikker på hvordan denne skal fly ut …. (via Simpleflying)

d8c32911dd632efa9f65eecf879dc609.jpg
 
Re: Ural A320 landet på et jorde

Men dette er vel en annen maskin…
 
Re: Ural A320 landet på et jorde

Dæng! Jeg hadde virkelig gledet meg til å se den avgangen! Nuvel.
 
Re: Ural A320 landet på et jorde

Tipper den kommer til å gjøre god nytte for seg som kilde til reservedeler i Russland…
 
Re: Ural A320 landet på et jorde

Siste oppdatering, sakset fra Aviation Herald;

On Apr 11th 2024 the airline stated that they have given up all plans to get the accident aircraft airborne again.
(...)
Two long term managers of the airline, 31 and 24 years working for the airline, have been dismissed as result of the accident and a new report by Rosaviatsia due to "deficiencies in ensuring flight safety, organizing flight work and professional training of flight crew members at the airline" as the reasons for the lack of training of pilots to act in a complicated situation.

The report also highlighted the unsatisfactory level of professional preparedness by the flight crew like insufficient system knowledge and crew interaction as well as incorrect calculation of landing characteristics like required fuel.

The crew performance was disorganized and inconsistent, the crew did not detect the landing gear had not retracted although the sensors were all indicating the gear was still fully extended, the crew did not consider to return to Omsk at all, although weather conditions and length of runway would have permitted a return.

The unreasonable decision by the commander to divert to Novosibirsk did not take into account the landing gears' positions and thus lacked 5.6 tons of fuel to reach Novosibirsk. In an interview with Rosaviatsia the commander stated that the airline had recommended to divert to an airfield with trained maintenance available if a malfunction occurs, the closest such airfield to Omsk was Novosibirsk. This recommendation was removed by the airline following the accident.

https://avherald.com/h?article=50e4701a&opt=0
 
Back
Top