UPS bestiller 14 747-8F

Someone

Moderator
Medlem
En foreløpig redder for 747-programmet når UPS i dag annonserer at de bestiller 14 maskiner for levering 2017-2020, samt 14 opsjoner

Dette omtrent dobler den "reelle" ordreboken for 747

https://www.pressroom.ups.com/press...onceptType=PressReleases&id=1477512150377-839
UPS (NYSE:UPS) today announced it has ordered 14 new Boeing 747-8 cargo jets to meet increased demand for the company’s air shipping services. UPS’s long term strategy is to increase customers’ access to global markets and air shipments are a major growth opportunity for the company. The 747-8s will enable UPS to begin a cascade of aircraft route reassignments that will add significant air capacity to the company’s busiest lanes, thereby optimizing global air network capacity well beyond the impact of adding new cargo jets.

CvxyVNeWEAAqUWA.jpg

Steike! Gode nyheter! UPS har lenge ønsket seg en stor arbeidshest, og nå har vel Boeing gitt dem et tilbud de ikke kunne avslå ... :up:

Lurer på om det er netto flåte økning eller om de parkerer tilsvarende eldre fly?

Fløy selv litt på UPS systemet før de fikk eget AOC.
Fløy trening IOE mellom Louisville og Puerto Rico med DC-8-73 med brun hale: Brown-Tail.
Jobbet i Carribbean i flere år og mange lokale flygere kjente meg igjen på stemmen over radioen etter å kusket DC-3, Twin Otter og Aztec og C-402 der.
Hadde fint callsign: Evergreen 007 Heavy..:wow:
Når en lokal flyger sa: Is that you Dag? Kunne jeg ikke dy meg: Low and slow Jim?
(Dette var min første jobb på jet, store greier og det gikk mye fortere enn en Twin Otter, huttetu.)

Trådkryp ja, nå tilbake for å gratulerer UPS med nye jumboer.:cool:

Good news[emoji3] Dette burde holde liv i 747-programmet noen år til. Kanskje er det håp om flere pax-eksemplarer også? Hadde gjerne sett at et av de store sandkasse-selskapene hadde innlemmet 747-8i i flåten.

Sent from my iPad using Tapatalk

Re: UPS bestiller 14 747-8Fee

Good news[emoji3] Dette burde holde liv i 747-programmet noen år til. Kanskje er det håp om flere pax-eksemplarer også? Hadde gjerne sett at et av de store sandkasse-selskapene hadde innlemmet 747-8i i flåten.

Sandkassa forelsket seg i 380 Dumboen, men den honeymoonen er vel snart over?
Er jo fint med 747 men med de store 777 og 787 som kommer ut med halv bensin regning spørs det om dagene er talte for 4 motorer?

Sandkassa forelsket seg i 380 Dumboen, men den honeymoonen er vel snart over?

Er jo fint med 747 men med de store 777 og 787 som kommer ut med halv bensin regning spørs det om dagene er talte for 4 motorer?

Må innrømme at det er mer av nostalgiske enn rasjonelle grunner jeg har et godt øye til 747'n. Du har nok rett i at tiden med "4 engines 4 long haul" nok dessverre snart er over...

Må innrømme at det er mer av nostalgiske enn rasjonelle grunner jeg har et godt øye til 747'n. Du har nok rett i at tiden med "4 engines 4 long haul" nok dessverre snart er over...

Også nostalgisk på 747, jobbet som flyger på den i 15 år for 4 forskjellige bolag.
Absolut min favoritt og kjenner den som min egen bukselomme.:up:

Artig! Og akkurat da alle regnet med at de fire nye Air Force one og E4 skulle bli de siste.

Sto ikke UPS og FedEx forøvrig på kundelisten til A380F før begge kansellere pga. forsinkelsene? -Og fraktutgaven av 380 forsvant totalt?

Hva befinner seg i andre etasje på disse flyene? Regner med de ikke har ekstra høye pakker der? Er det seter/seng for pilotene?

Hva befinner seg i andre etasje på disse flyene? Regner med de ikke har ekstra høye pakker der? Er det seter/seng for pilotene?

Særskilt opplegg for giraffer og gaffeltrucker. Jepp, som oftest galley og crew rest area. LN-RTP kan sikkert fylle på med mer info om dette?

Det blir som regel satt inn noen seterader og et lite galley for crew, mekanikere, opsrep, hestepassere og andre som følger flghten.

Gratulerer til UPS. Nydelig fly. 747-8 er fantastisk både utenfra og inni.

Ja, på en -8 er det 6 Business Class stoler mot 4 på -400. Begge har to køyer baki. Sover faktisk ganske ok der, er helt mørkt selv midt på dagen. Kjøkkenet på -8 er langs gangen mens på -400 er det inne i et hjørne. Begge på venstre side. Toaletter er på høyre side på -400 og venstre på -8. 4 seter i flight deck.

. __________________
FAA Airline Transport Pilot B744, CL-65, CFI, CFII Single & Multi Engine. AC: B747-400/LCF/-8 CRJ-900 CRJ-700,C-140,152,172R/SP&P/RG, PA-44,PA-28,BE-76. Hours logged:4500 OFT 08/09/11/12 HAI 10/11 Delta/United Express CR7 First Officer 2012 Captain 2015 Worldwide 747 First Officer 2016

Du verden, ikke noen smågutter her nei:)

Aye, mange forskjellige konfig på øvre dekk i en frakt 747.
Hvis den er ex pax så beholder noen bolag det som var før.
Må skiftes noe Air Condition greier og rørlegging men har sett seter og VIP lounge der oppe på gamle fraktfly.
Mange fraktfly har 2-3 senger øst/West mot skottet bak og 4 fine seter lengre frem. Som regel bysse til Babord pga nødutgang til Styrbord.
På mange gamle 747 frakt var det bare 8 nød ledninger (escape reels) så det var ikke mye vits med mange seter. (5 seter i styrehuset på -100/200) I beste fall 5 seter baki for minimum fremad var 3. 8 totalt uansett)
Har vært der bak hundrevis av timer, kanskje 1000 også. Fikk lus engang, lastemester og mekaniker bor der uten å dra på hotel i en uke i slengen.
Ingen dusj ombord. Møkkete i køyene.
Ble forbannet og rev ut alt og dro på stormarked i Kina og kjøpte nytt sengetøy på selskapet sin regning.

Det var voldsomme greier. Kanskje det er på tide å koke videre på 747-en istedenfor bare de nye tomotors flyene?

Så får vi håpe det kommer inn enda noen 747 ordre innen de siste 747 er levert i 2022, så produksjonslinja kan holdes gående i mange år fremover. DEt hadde jo vært morsom om det også kom noen 747I ordre, men det blir kanskje bare som VIP fly.

Der er stadig nogle af de store cargo operators der stadig flyver med 744F - der ligger der vel også et potentiale for "upgrade": Nippon Cargo, CargoLux, China Cargo, Atlas/Polar, Kalitta, Cathay (eller har Cargo lux fået dem alle?) UPS selv (de har sagt i anden pressemeddelelse at det er nettotilgang, at der ikke ryger andre ud.

KLM Cargo regner jeg ikke med her, da det nok er mest sansynligt at de går efter 777F i betragtning af hvad der ellers er i AF/KL flåden

Desuden er der store flåder af MD11F der vel heller ikke holder evigt
LH Cargo, FedEx - Ved godt at de begge også har 777F, men der er ikke bestilt nær replacements nok til at dække dem - og LH har jo 748 ekspertice in house

Så mon ikke det er lidt for tidligt at indrykke dødsannoncen?

«Congratulations to #UPS on their beautiful new #Boeing 747-8F, #N621UP, just now!
A lovely graceful takeoff as flight #5X9105 flying PAE to SDF (Louisville). Thank you UPS for keeping the 747 production line going!!»

Ea42b9DUcAET2zn

Bilder fra Twitter link en og link to.

Back