• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Updated guidebok?

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Satt og leste i en guidebok 2010 utgave Fodor vedr. USA... Lærte mye om flypriser der :drunk:. Til USA anbefales APEX og innen USA rimlige Visit USA fares.... Nå vet vi alle :lol::pdet....
 
Re: Updated guidebok ??

Vel, du kan kanskje skrive dem ett brev om din nyoppdagede genistrek om at det blir billigere jo lengre du reiser ? Den prisingen har eksister lengre enn Apex :P
 
Re: Updated guidebok ??

Vel, du kan kanskje skrive dem ett brev om din nyoppdagede genistrek om at det blir billigere jo lengre du reiser ? Den prisingen har eksister lengre enn Apex :P

Hmmmm her gaar det vel litt vel fort paa trehjuls sykkelen din Tommy....paa 2 hjul i svingene med trehjuls sykkel (som vel var ditt kjoeretoey i Apex'en dager :p)

Vaar venn paa Lillestroem, som vel er forumets mester i aa finne billige IC priser, har vel kun paapekt at CO fra tid til annen priser Vest kysten LAVERE enn Oestkysten - med andre ord at det blir billigere aa fly OSL-EWR-SFO t/r enn OSL-EWR t/r - og det kunne du ikke klare med APEX (ei heller med SuperApex...) APEX gikk vel ut paa Dataostempel (pris) allerede paa begynnelsen av 80 tallet (APEX var en IATA pris som kunne selges paa "alle" selsakper - mens SuperApex var knyttet til et eller 2 selskaper og var som regel 40 billiigere enn Apex...) Uansett selv i de dagene du gjorde Narvik utrygg med trehjulsykkelen din saa ble det ikke billoieger aa fly til Vest Kysten enn Oestkysten som i SQ777 eksempel....det var noksaa greie priser + 250-500 NOK for Chicago (over NYC) +500-1000 NOK for Vestkysten over NYC.....
USA priser paa 80 og 90 tallet tar jeg en diskusjon paa naarsomhelst....hilsen en som vet at HIP kan vaere noe annet enn Hofte...;)
 
joda joda, APEX er selvsagt ol'school, men at gjennomgående med stopp i f.eks. NYC har eksistert fra jeg kom meg av mopeden, inn i Citroen firmabilen og begynte å flakse for Televerket på 90 tallet.. Non stop selges vanligvis til en premium, CO har ingen konkurranse til NYC, mens til SFO har man alt mellom himmel og jord å velge imellom dersom man tar ett stopp, så da matcher dem selvsagt prisene til KLM eller andre
 
Back
Top