Unormal approach av WIZZair på Torp.

Cessna182

ScanFlyer Blue
Unormal approach av WIZZair på Torp.

Som flykjenner og spotter så virker all avvik av vanlig approach til Torp "skummelt".
WIZZair kom inn på 36 til Torp i ettermiddag og gjorde en svak venstre i sakte fart, høy nese og gikk på rh downwind. Noe mere så jeg ikke. Noen som vet ?
 
Re: Unormal approach av WIZZair på Torp.

METAR ENTO:

ENTO 051820Z 16009KT CAVOK 11/02 Q1017

Uten og påberope meg noen ekspertise kan det hende de fikk tilbud om å lande "straight in" 36, men at vinden ble for 'ruskete' og at de valgte en visual breakoff og landing på 18 med vinden i snuta.
 
Re: Unormal approach av WIZZair på Torp.

Eventuelt fløy de en approach til 36 med påfølgende circling til 18... Ikke unormalt*, ikke skummelt, men man ser det ikke så ofte kanskje.

*) Er en manøver definert i ICAO-docs så er en manøver neppe unormal :-)
 
Re: Unormal approach av WIZZair på Torp.

Eventuelt fløy de en approach til 36 med påfølgende circling til 18... Ikke unormalt*, ikke skummelt, men man ser det ikke så ofte kanskje.

*) Er en manøver definert i ICAO-docs så er en manøver neppe unormal :-)

men det er moro å oppleve. Her på approach 12 inn til RYG for noen år siden, like før final ble det i stedet circle to land på 30.

P7200166.jpg


P7200169.jpg


P7200170.jpg
 
Re: Unormal approach av WIZZair på Torp.

En approach fra "feil side" tar jo mye lengre tid i forhold til en visuell manøver, så lenge været er bra :) Blir fort fem minutter å spare :)
 
Back
Top