Unødig hetsing av KLM

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Unødig hetsing av KLM

Nå må denne familien holde munn!!!!

http://forbruker.no/reise/article1350589.ece

Replying to Topic 'Unødig hetsing av KLM'

Etter å ha lest at det dreier seg om ID-billetter som ikke er tilgjengelig for alle og enhver, så har jeg ingen sympati med familien når de er så dumme å gå til media med saken. ID-billetter er et gode man har som ansatt i de fleste flyselskaper, og har man problemer så tar man det opp med den parten det gjelder. Man går ikke til media med noe sånt.

Jeg er så enig EB, dette dreier seg faktisk om ID billetter, virker ikke som megga har skjønt det:naughty:

Hørtes jo veldig drastisk ut å ikke gi dem mulighet til å kjøpe billetter...helt til en leser at det er snakk om ansattbilletter.
Hadde ikke fått med meg dette tidligere...og trodde en burde holde en lav profil når en tenker på at dette er ID-billetter.

Hvilke typer ID-billetter er det snakk om? Jeg lever i en fantasiverden (..?) hvor jeg trodde det var bortimot gratis med ID-billetter (stort sett skatt/avgift), men det er kanskje ulike kategorier..?

Selv om denne saken slett ikke hører hjemme i media fordi det er snakk om ansatteprivilegier så har nå KLM uansett rotet det til for seg selv kan det virke som....

Byråansatte har vel ID75...så da blir det en del kroner. Men dette burde aldri vært fremme i media...:naughty: :naughty: :naughty:

Originally posted by EB

Byråansatte har vel ID75...så da blir det en del kroner. Men dette burde aldri vært fremme i media...:naughty: :naughty: :naughty:

OK. Jeg forstod det slik at samboeren til denne damen var flyvert i et annet selskap. Leste jeg feil? Har slike i såfall bedre avtaler?

Sorry...jeg leste feil - men uansett så skal man ikke gå til media!!! ID75 er fortsatt mitt tips på hva familien har kjøpt - men da med fast plass!

Noen eier ikke skamvett, dette var totalt unødig KLM hets

Er dette ikke å snu saken på hodet?

Hvis jeg ikke husker feil,så handlet saken om at KLM urettmessig hadde trukket et beløp av en kundes konto.
Man frasier seg ikke alle rettigheter ved å kjøpe en ID billett.

Det er desverre ofte blitt slik at man i siste instans må gå til media for å få hjelp i forbrukersaker. Hadde KLM rettet opp feilen og gitt henne den servicen hun skulle hatt da hun forela problemet, hadde de unngått dette.

Virker på meg som om dette er å "kaste stein i glasshus" ja. Har en fått slike fine ID-billetter til ein fantastisk billig penge, så bør man gå stille i dørene, ikke drite ut noen i media slik. På den annen side, så burde KLM som den store aktøren de er, oppføre seg alvorlig mer voksent en de gjør i denne saken, selv om de faktisk betalte tilbake pengene. Ivertfall tilslutt.... Så hvem som har kastet den første og største stein?....

KLM er et svært vanskelig selskap å forholde seg til på mange måter. Dette er ett eksempel. Å få dem til uttale seg til pressen er som å trekke tenner på ei krokodille.

Og å skille en nederlender og hans gylden er heller ikke enkelt...

Når det er sagt er det ganske på trynet å gå til pressen med denne saken - og å trykke den. Når det dreier seg om interne "greier" ville ikke jeg har rørt den.

Nå må dere skjerpe dere! Dette kan dere da ikke mene alvorlig!

Hele greia er jo KLMs feil. De har belastet beløpet for billettene 2 ganger, og drøyd uendelig lenge før de betalte tilbake. Og det var etter en henvendelse. Gudene må vite hvor lenge de hadde måttet vente på pengene dersom de ikke hadde gjort noen henvendelse.

Mannen hennes jobbet i et annet flyselskap. Bransjerabatter er vanlig over hele reisebransjen. Det er vel ikke noe problem å snakke høyt om. Hadde han jobbet i KLM var det kanskje ikke så smart å gå til media. Men det blir en annen skål.

Her er det KLM som har bæsjet på leggen. Det var iallefall gjennomgående for de som hadde skrevet innlegg/ kommentar til artikkelen i Aftenposten.

At KLM deretter nekter dem å bestille ID billett setter bare KLM i et enda dårligere lys. Elendig håndtering av KLM spør dere meg. Pinlig! Hadde de bare tatt seg bryet med å gi jenta beskjed om at pengene var på vei, og når hun kunne forvente å få dem så hadde dette ikke vært noe problem. Så problemet og følgene det har medført er ene og alene KLM's ansvar!

BF:(

Originally posted by Bizflyer

Nå må dere skjerpe dere! Dette kan dere da ikke mene alvorlig!

Nei, jeg mener på fullt alvor det jeg skrev

Nå skrev vi nok innlegget nokså nøyaktig samtidig, så det var nok ikke rettet mot deg, men heller mot de første innleggsskriverne!:spin:

BF:cool2

Det er under al kritik, at denne kvinde går til medierne med denne sag.

Når man har ID-rettigheder accepterer man også visse vilkår i denne forbindelse og det er bl.a. (ihvertfald de regler jeg kender) at man ikke taler med andre passagerer el.lign om disse rettigheder og vilkår og priserne på billetterne.

Jeg forstår ganske udemærket, at KLM fratager familien deres ID-rettigheder med selskabet - i virkeligheden burde det selskab som hendes kæreste er ansat i også fratage ham ID-rettigheder på øvrige selskaber og selskabet selv, da hans (og kærestens) (mis)brug af reglerne ifm. dette personalegode har stillet det selskab der yder dem dette gode i et dårligt lys og dette potentielt sagtens kan ske for andre selskaber også.

Naturligvis er det ærgerligt at KLM trækker beløbet to gange og er langsomme til at tilbagebetale pengene, men det må være en sag mellem KLM og ID-pax'en - ikke medierne. Hvis pengene så ikke kommer, så må det være en sag mellem KLM og det selskab ID-pax er ansat i, da det er med dem aftalen er lavet. Det er både uproffessionelt, lavt og useriøst at gå til medierne med denne sag.

Hvor er det ærgerligt at sådanne kværulanter skal være med til at ødelægge et godt personalegode for en masse branchefolk, hvor hovedparten heldigvis har fundet ud af at opføre sig ordentlig og overholde de regler der gælder. Og hvor er det endnu mere ærgerligt, at medierne æder denne historie råt uden at lave en grundig research for dermed at finde ud af at denne historie ikke er en historie, men blot endnu en kværulant.

Jeg skjønner ikke helt holdningen i tråden om at man skal dysse dette ned fordi det er snakk om ID-billetter. Skill evt. det fra resten av saken, så kan vi diskutere hemmlighold av bransje-goder for seg selv (og reise på ubekreftet standby med krav til både kledning, dressur og så tro dere er strippet for muligheter for rettergang i klagesaker, så skjønner jeg ikke at dere anser det som et gode i det hele, så har dere mitt syn).

Tilbake til saken: KLM innrømmer flatt ut til media at de har tråkket i salaten, og så påberoper seg at kunden er uetisk når de benytter den siste mulighet en vanlig person har mot et stort selskap, nemmlig forbruker-orientert media, er så PR-messig langt bak mål at hadde jeg ikke hatt ego med egen leilighet og bostedsaddrese grunnet sitt størrelse, ville jeg vurdert å bli flau over å være nederlender.

Jeg har personlig gitt opp KLM for mange år siden, da de er et reint helvete å forholde seg til, og da bare for å få til ting man faktisk har betalt for. Spesielt på bakken på Schiphol er uttrykket "Niet mogelijk!" default svar før man trenger igjennom panseret til mange.

-A

Det er et spørgsmål om at overholde de regler og vilkår der er forbundet med at være iD-pax - hvilket ikke er sket her.

Hvis man ikke vil overholde disse regler, så står det alle frit at bestille vanlige billetter hos flyselskabet og betale det som ganske normale passagerer gør.

Jeg synes det er uetisk og useriøst at gå til medierne med denne sag og helt korrekt af KLM at fjerne deres ID-rettigheder. I de fleste selskaber mister man sine rettigheder for mindre end dette.

Husk nu på at det er et ekstrapersonalegode - ikke en ret man har. Der er visse spilleregler og de skal overholdes. Hvis man ikke vil overholde disse, så må man blot lade være med at udnytte sine ID-rettigheder - det står frit for alle ID-pax at vælge selv.

Jeg kan ikke have ondt af kvinden i dette tilfælde - hun lyder i mine ører mest af alt som en kværulant, som medierne burde være så professionelle, at de ikke giver hende plads i spalterne.

Originally posted by Bizflyer

Nå skrev vi nok innlegget nokså nøyaktig samtidig, så det var nok ikke rettet mot deg, men heller mot de første innleggsskriverne!:spin:

BF:cool2

Tenkte meg det, men klarte ikke å dy meg :love :cool2

Originally posted by FlyHi
Jeg synes det er uetisk og useriøst at gå til medierne med denne sag og helt korrekt af KLM at fjerne deres ID-rettigheder. I de fleste selskaber mister man sine rettigheder for mindre end dette.

Husk nu på at det er et ekstrapersonalegode - ikke en ret man har. Der er visse spilleregler og de skal overholdes. Hvis man ikke vil overholde disse, så må man blot lade være med at udnytte sine ID-rettigheder - det står frit for alle ID-pax at vælge selv.

Det er OK for KLM å ta hevn, men dette er et personal-gode? Kan noen forklare meg hva som er så gromt med å ha tilgang på billetter som gir ubekreftet standby, og øyensynlig null rettigheter?

-A

Back