United returnerte til OSL i dag

Hva gjorde de med all fuelen ombord, kan en 757 dumpe fuel?

Nei, og ettersom maskinen er tung, vil man nok defuele. Det er ikke strukturelt sunt for maskinen å sitte med fulle tanker .. Bakdelen med dette er at man må holde fuelen i trucken inntil man kan putte den på et av selskapets andre fly - eller det samme. Det finnes en regel om at man ikke kan putte defuelet fuel på andre selskapers fly .. men har ikke fuelselskapet kapasitet til å ta en (eller flere) trucks ut av trafikk, har man et problem.
 
Lol. Kjent Continental stil fortsettes dessverre i selskapet :angry::rolleyes:

Når man melder vær som forsinkelsesgrunn, gir CO og nå deler av UA nemlig ikke kompensasjon eller booker heller ikke om til andre selskaper. De forsøker ALT for å beholde kundene på eget metal, noe denne 764 hentemaskinen er ett godt bevis på..

Har selv opplevd å se at det flommer ut hydraulikkolje ut av en vinge på en 739 på ORD, men CO valgte å vente to timer før de kansellerte avgangen og nektet blankt i alle ledd å booke om til andre. CO- verst når det smeller - bokstavelig talt i dette tilfellet ;)
 
Forbrukerretigheter er vel ikke det som står sterkest "over there". Men at de drar den "så langt" er jo litt utspekulert.
Her i Norge så hadde vel en viss person ikke ett hvist byrå vært fort ute med nebbet.
 
Noen som vet hva som som skjedde med motoren ? Står flyet fortsatt på OSL ?
 
Lurer fortsatt på hva som skjedde, rent teknisk , teknisk for enkle sjeler som meg..:lol:
 
...maskinen sto ved 4 tida i dag enda i hangaren. Det har kommet folk fra "over there" som jobber på motor 2. Borescope viser en svært godt brukt motor som dessuten har et fantastisk høyt timetall, har aldri hørt om noe lignende. Selskapet gjør ALT for å slippe å bytte motor. Har ikke noe tro på at denne motoren kan flys over for egen maskin slik bladene i kompressoren ser ut.... men, under har skjedd før...
 
Hm hm motorskifte ? Ulovlig å fly over dammen på en motor ? Dag, hvor er du ?;)
 
Back
Top