United planlegger å justere fargeskjema

Re: United planlegger justere fargeskjema

Meget bra, kunne vært litt mer "exciting"...

Synes det var tøft jeg. Dagens skjema er litt sånn "hei og velkommen til hotellet som ikke er pusset opp siden 1989".

Meh. Rotete med så store bokstaver i massiv font og en tynn linje som snor seg under på flyet. Enten får det være trøkk og massive bokstaver, eller så får en tone ned størrelse på font for å få de til å flyte bedre med bølgende og tynne linjer. Haleroret funker til den massive fonten, men ikke den tynne streken. Litt for mye av alt selv om flyet er for det meste hvitt.

På ifn.news finnes det en 2 min video fra flightradar24 med hele omlakkerings-prosessen.

Huff, da. En evolusjon, ja - men noe mer er det heller ikke. Hadde man startet med blanke ark, ville man aldri i verden endt opp med dette. Nok en opportunity lost.

Huff, da. En evolusjon, ja - men noe mer er det heller ikke. Hadde man startet med blanke ark, ville man aldri i verden endt opp med dette. Nok en opportunity lost.

Helt enig!
Dette er ikke bra. Altfor store, fete bokstaver over vinduene, noe som føles rotete. Den gamle halen var også finere.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor mange flyselskaper ikke klarer å få til noe bedre når de først bruker så mye penger på slike endringer som "koster skjorta". (Ref. bl.a. LH.)

Man ønsker vel gjerne å formidle noe med livery også, og har gjerne en rekke krav og guidelines til designerne som de må jobbe utifra. Blanke ark skjer skjeldent, med mindre man snakker total omprofilering. Utenom det så har man jo et navn, logo og fargeprofil og forholde seg til.
Personlig synes jeg det er en klar forbedring ift det gamle

Last edited:

Og det kommer nok et par ‘specials’ ....

https://worldairlinenews.com/2019/0...Xar5ZYl0EjmIK08rvpki3IV2rcLdfNoyztC4OGLqnkj1o

United Airlines today revealed the two winning designs, selected through a combination of official judging and public voting, for Her Art Here, a first-of-its-kind contest designed to find and uplift underrepresented women artists by providing a chance to have their work painted on a canvas like no other — a United Airlines aircraft. While 51% of today’s artists are women, less than 13% of art on display in museums is by women artists according to The National Museum of Women in the Arts. Having their designs painted on a Boeing 757 provides artists with a traveling canvas that flies on average 1.6 million miles a year and 476 cross-country trips. The aircraft is roughly 3,666 times larger than the typical 18″ x 24″ canvas.

screen-shot-2019-05-17-at-11.29.07-am.png

Kommer visst ytterligere en "logojet" fra UA, med motiv fra Florida.

Og så var det vel et par Star Wars-kjerrer på gang ..

En av United sine 757 maskiner har i tillegg til ny hale, også blitt malt i en spesielt New York/New Jersey "Her Art Here" fargeskjema

New Jersey "Her Art Here"

https://i.imgur.com/qBRVgXj.jpg

Etter å ha studert denne liveryet, syns jeg hele flykroppen bare blir skikkelig rotete. Hadde kanskje blitt bedre med et annet fargevalg, eller rett og slett mindre rot.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Og da har skarpe øyne funnet Star Wars-737'en N36272, som er blitt malt i Amarillo TX .. (Foto ABC7, Amarillo)

74535378_3210769075663992_3087952271732899840_o.jpg

Denne livery´n har United vært heldig med! Tøft at de beholdt globusen på hale-fin etter Continental. Særlig vågal eller sprek er den dog ikke, men likevel: Godkjent-PLUSS!

Back