• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

United med comeback på JFK

Re: United planlegger comeback på JFK

Tipper det skal være primært hub connections til JFK, som LAX/SFO/IAH/ORD/DEN. United kommer neppe til å forsøke å gjøre JFK til hub, pga både konkurransen og nærhet til EWR. De er vel ute etter å ta en del av NY metro området som de ikke er sterke i dag, Brooklyn, Westchester, Long Island etc. I tillegg mistet UA alle studiokontraktene i LA da de forlot JFK, her kjøpes det mye premium seter. Som en litt fjern outsider og muligens eneste longhaul rute, ville jeg tippet på LHR.
 
Re: United planlegger comeback på JFK

ORD er vel heller ikke usannsynlig?

Det som taler mot ORD er at den er veldig godt dekket fra LGA, også fra UA sin side

Tipper det skal være primært hub connections til JFK, som LAX/SFO/IAH/ORD/DEN. United kommer neppe til å forsøke å gjøre JFK til hub, pga både konkurransen og nærhet til EWR. De er vel ute etter å ta en del av NY metro området som de ikke er sterke i dag, Brooklyn, Westchester, Long Island etc. I tillegg mistet UA alle studiokontraktene i LA da de forlot JFK, her kjøpes det mye premium seter. Som en litt fjern outsider og muligens eneste longhaul rute, ville jeg tippet på LHR.

Jeg tror vi neppe ser longhaul eller noe som helst utenriks, men som du sier, noe trafikk inn til deres hubs og de to premium transcon markedene LAX og SFO, som sammen med en liten feederrute til IAD, var det de hadde for 10 år siden. United sier jo heller ikke at JFK skal være noen hub
 
Re: United planlegger comeback på JFK

Da blir det SFO/LAX til JFK fra 1. Februar 2021, med Boeing 767-300ER med 46 United Polaris Business Class, 22 United Premium Plus og 99 United Economy Plus/Economy.
 

Attachments

  • C6FF6795-109C-45E9-9C44-76F4E249DF77.jpg
    C6FF6795-109C-45E9-9C44-76F4E249DF77.jpg
    94.7 KB · Views: 1,227
Re: United planlegger comeback på JFK

Da blir det SFO/LAX til JFK fra 1. Februar 2021, med Boeing 767-300ER med 46 United Polaris Business Class, 22 United Premium Plus og 99 United Economy Plus/Economy.

2x daglig til hver, så foreløpig en forsiktig start. De trengre uansett to gater til dette, så har jo da endel ledig kapasitet
 
Re: United planlegger comeback på JFK

Rutetidene:
Los Angeles - New York JFK eff 01FEB21
UA514 LAX0730 - 1550JFK 763 D
UA516 LAX1430 - 2250JFK 763 D
UA515 JFK0900 - 1229LAX 763 D
UA517 JFK1900 - 2229LAX 763 D

San Fransisco - New York JFK eff 01FEB21
UA520 SFO0910 - 1740JFK 763 D
UA522 SFO1330 - 2200JFK 763 D
UA521 JFK0800 - 1137SFO 763 D
UA523 JFK1710 - 2047SFO 763 D
 
Re: United med comeback på JFK

Da var de i gang på JFK igjen. Foreløpig med et redusert program til LAX og SFO, med 767-300ER

https://airwaysmag.com/traveler/united-inaugural-jfk-lax-flight/

Yesterday, United Airlines (UA) operated its first flights out of New York’s JFK airport for the first time since 2015, marking a new era for the airline’s competition with other legacy carriers in the country.

Dog ser man hva som er fokus for ruten, da de bruker relativt premium-heavy maskiner

The airline will be conducting the flights on their “High J” 767-300ERs, which are Business and Premium class heavy, which are fitted with a whopping 46 Business class seats, 22 Premium Plus seats, 43 Economy Plus seats, and 56 Economy seats
 
Re: United med comeback på JFK

Og nå truer de med å forlate JFK igjen, på grunn av mangel på slots

FcBPErqXoAEzjsK
 
Re: United med comeback på JFK

Ser ut som siste flighter her blir i slutten av oktober, når United mister sine slots her
 
Back
Top