United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Det ser forresten ut som om det er 9 787-10 ordre som nå er konvertert til 4 777-300ER og 5 fremskyndede 787-9
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Det ser forresten ut som om det er 9 787-10 ordre som nå er konvertert til 4 777-300ER og 5 fremskyndede 787-9
Da er det vel ikke mange 787-10 ordre United har igjen. Ordren var vel på kun 14 maskiner?
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Er vel kanskje på tide at det kommer en oppdatering av designet - som jo egentlig bygger på Continentals design fra 1991-92...(..og som fargevalget viser skulle matche den gang en av eierene sine farger på sin logo - nemlig SAS sin blå/gull skrift)
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Merkelig at de ikke i det minste kjører samme design som på 787. Hvorfor ha ulikt design på flyene?
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Etter å ha sett bildet av UAs første Boeing 777-300ER tenker jeg; Lekkert fly, jeg elsker trippelsjueren. Men fargene, tja..

Absolutt ikke noe som helst galt med det nåværende Continental-liveryet. Men støtter meg på FlightDeck over her og spør; Hvorfor ikke 787-liveryet også på nye fly?

Jeg synes spesielt at UAs B787-9 kler liveryet godt, og jeg tror lett at B77W ville kledd en mer nøytral gråfarge nederst og denne ''bølge-stripen'' langs skroget. Ville uten tvil gjort den mer fresh og ikke minst lysere i fargene. :)

Når det er sagt så er det bra at selskapet får B777-300ER inn i flåten.
 
Last edited:
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Må si meg litt uenig med dere i at 787-designet er bedre. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange selskaper på død og liv skal lage egne mer eller mindre vellykkede designs for 787, og da stort sett alltid med en eller annen variant av bølger.
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Blir dette det første flyet med Polaris?
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

SFO-EWR blir første rute og som endel av innkjøringen, før den setter inn på SFO-HKG fra sommersesongens start

http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/270335/united-outlines-777-300er-operation-in-1q17/
San Francisco – Newark 16FEB17 – 04MAY17 6 weekly
UA443 SFO1250 – 2100EWR 77W x2
UA539 EWR0700 – 1023SFO 77W 4
UA1920 EWR0700 – 1023SFO 77W x34

Operational flight number and schedule varies, pending on operational period.

San Francisco – Hong Kong eff 25MAR17 1 daily, replacing 747-400, subject to government approval
UA869 SFO1350 – 1840+1HKG 77W D
UA862 HKG1130 – 0915SFO 77W D
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Smak og behag. Jeg synes dette rett og slett ser kjedelig ut.

Espen
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Hvorfor blir den ikke satt i trafikk før 16. Februar blir vel levert i desember?
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

I følge en artikkel bak betalingsmur hos ATW Online ser United gode muligheter til å anskaffe flere brukte fly enn de brukte A319 og 737-700 maskinene de har anskaffet eller holder på å fase inn den seneste tiden.
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Muligens har de skuet litt på hva Delta har praktisert med hell...
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Og første MAX er (nesten) ute av malerhangaren og malingen er justert litt i forhold til resten av 737-flåten. (Bilde: United)

https://airlinegeeks.com/2018/04/07/united-changes-up-livery-on-first-boeing-737-max-9/

737MAX_painted-678x381.jpg
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Flere brukte A319 maskiner til United når de når har inngått en avtale om å overta totalt 20 maskiner i 2020 og 2021. Det er ikke offentlig hvor maskinene kommer fra

Itillegg kjøper de 23 maskiner de allerede opererer, men som til nå har vært leaset
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Da var første 737-9 levert United. Dog er som vanlig amerikanske selskaper trege med å få nye flytyper satt i trafikk, så første kommersielle flight er først i juni....her har de litt å lære av noen små grønne som ute. Jeg erfaring trengte 3 uker på å få en splitter ny flytype de ikke hadde noe lignende av i flåten fra før i drift

http://m.atwonline.com/aircraft-ord...-first-boeing-737-max-set-begin-services-june

United takes first Boeing 737 MAX; set to begin services in June
 
Back
Top