United kutter Oslo/Stockholm i vinter [bekreftet]

Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Har forlengst sendt e-mail til Dag.. Han kanskje kan finne ut ;)
 
Last edited:
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Kan ikke se, at der er noget bekræftet. Man kan stadig booke i Nov+Dec.

Såfremt de kutter i W15, så bliver det vel først fra 25. oktober.

Jeg kender ikke noget til performance på denne rute andet end fra rygter her på denne side. Tænker om DY virkelig tager de gode pax fra UA, da DY's frekvens på NYC jo ikke er daglig og ej heller tilbyder onward connections.

Til gengæld må der være heftig konkurrence fra især SkyTeam og OneWorld som på det seneste har tilbudt ekstremt lave priser fra Norge til USA. UA kan have nok så god load (selv om flere oplever den som faldende), men hvis yielden sucks, så kan det måske have bidraget til en beslutning om kut, særligt samtidig hvis UA er begyndt på en sanering, der går på at benytte widebodies frem 757ere.

Altså ikke en enkeltstående grund, men en mix af flere faktorer.

Kunne oliebranchens downturn i Norge også resultere i vigende high-yield bookinger?
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Tænker om DY virkelig tager de gode pax fra UA, da DY's frekvens på NYC jo ikke er daglig og ej heller tilbyder onward connections.

Etter DY kom inn, så virker det ihvertfall som UA har senkt prisene på de billigste billettene.

Ett annet poeng er jo at SK kommer til å tilby et bedre biz produkt enn UA fremover. Muligens UA har prøvd å se inn i krystallkula?
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Etter DY kom inn, så virker det ihvertfall som UA har senkt prisene på de billigste billettene.
Prisene fra Oslo var tidvis veldig lave også før Norwegian kom på banen (det var vel nede i 2000-2500 en plass)
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Mine neste EWR og FLL, 2.800 og 3.000
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Etter DY kom inn, så virker det ihvertfall som UA har senkt prisene på de billigste billettene.

Ett annet poeng er jo at SK kommer til å tilby et bedre biz produkt enn UA fremover. Muligens UA har prøvd å se inn i krystallkula?

Jo, det er endnu et argument i rækken.

Men lad os nu få det bekræftet først. Men om det sker .. don't blame it on the Danes!
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Wow - det var skikkelig kjipe nyheter!
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Mon tro om ikke dette baner vei for en annen rute vestover med et nettverksselskap, til en ny destinasjon (tenker ikke på den planlagte SAS ruten som vi alle går og venter på).
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Kommer ihåg diskussionen här när SAS återlanserade linjen OSL-EWR. Då var farhågorna att SAS syfte var att konkurrera ut UA. Verkar som de lyckades tillslut. Hehe... ;)
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Kommer ihåg diskussionen här när SAS återlanserade linjen OSL-EWR. Då var farhågorna att SAS syfte var att konkurrera ut UA. Verkar som de lyckades tillslut. Hehe... ;)

Del to var vel at Sas skulle legge ned igjen etter å ha utkonkurrert Co/UA.
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Dårlige nyheter. United hadde til tider særs gode prisar f.eks. til Hawaii, sjølv om eco-kabinen ikkje akkurat var noko å skryta av.

I tillegg til god opptjening hjå EuroBonus.
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Ja, dette var overraskende. Mistenker at noen i ATL har merket seg dette .. vi får se om det kanskje skjer noe på den fronten istedet ...

#smisekmågå #smisekout
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Vil uansett beholde mine 4 bookinger med topp priser ( BDA, HNL, FLL og EWR ) til HNL allerede oppgradert på SFO-HNL-LAX-EWR. De sender meg vel over dammen via FRA/MUC...

Får uansett E +. Vil endre over dammen dersom jeg ser bedre forbindelse.
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

United bekräftar idag för Bonusfeber.se att Stockholm blir en säsongslinje:
http://bonusfeber.se/united-gor-uppehall-till-stockholm/

Edit: och även OSL.

Med drift kun i fire måneder i året blir jo dette noe midt mellom en sommerrute og sommerferierute. Men det er vel noen både på Fornebu og Frösundavik som unner seg en ekstra klatt syltetøy på vaffelen i dag. UA har jo da virkelig måtte ta halen mellom bena fra Skandinavia. Først røk CPH helt, og nå OSL/ARN delvis

Så er spørsmålet om de da sommeren 2016 kommer til og gå med 757, eller om det bare er på vinteren de "sliter med gikta"?

Ja, dette var overraskende. Mistenker at noen i ATL har merket seg dette .. vi får se om det kanskje skjer noe på den fronten istedet ...

#smisekmågå #smisekout

Tja, Delta virker jo ikke være veldig lysne på annet enn sommerruter til Skandinavia, samt når UA sliter til EWR så ser jeg ikke helt hva DL kan få til men hverken ATL eller JFK

Mon tro om ikke dette baner vei for en annen rute vestover med et nettverksselskap, til en ny destinasjon (tenker ikke på den planlagte SAS ruten som vi alle går og venter på).

Aldri si aldri, men jeg har ikke helt troen på det, spesielt ikke en helårsrute. Når UA ikke får til EWR, både med tanke på behovet til New York og nettverket deres derfra, så ser jeg ikke helt hvem andre som passer inn. Star Alliance minus SAS (A++) ønsker jo stort sett og sende passasjerer via FRA, OneWorld via LHR, mens Skyteam via AMS
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Del to var vel at Sas skulle legge ned igjen etter å ha utkonkurrert Co/UA.

Jo, enligt skeptikerna...

Får vi SAS skruva upp vintertrafiken till daglig på ARN/OSL-EWR? Kanske saknas kapacitet?
 
Last edited:
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Jo, enligt skeptikerna...

Får vi SAS skruva upp vintertrafiken till daglig på ARN/OSL-EWR? Kanske saknas kapacitet?

Ikke sikkert. Kan være SAS bare nyder, at yielden går op og får flere penge ind på de samme sæder.

Håber i øvrigt ikke, at ALPA vil udnytte UAs tilbagetog i rækken af argumenter mod Norwegian.
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Hvordan er ståa for Atlantic++: Er både SAS og UA medlemmer der? Ideen med den alliansen var vel at den skulle være metal neutral, så kanskje er dette et ledd i kapasitetsreduksjon for å bidra til noe høyere yield (hvis kostnader og inntekter deles mellom medlemmene så spiller det liten rolle hvem som flyr)?
 
United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Hvordan er ståa for Atlantic++: Er både SAS og UA medlemmer der? Ideen med den alliansen var vel at den skulle være metal neutral, så kanskje er dette et ledd i kapasitetsreduksjon for å bidra til noe høyere yield (hvis kostnader og inntekter deles mellom medlemmene så spiller det liten rolle hvem som flyr)?


SAS er ikke med. Usikker på om det er konkurransemyndigheter eller UA/LH som sier nei.

Var det ikke etter de ble nektet og bli at SAS hadde en kortvarig flørt med AA før BA satte ned foten for den slags "utenomekteskaplig" aktivitet?
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Del to var vel at Sas skulle legge ned igjen etter å ha utkonkurrert Co/UA.

Det var den gangen da OSL knapt hadde noen IC linjer og OSL var en uslepen diamant der det "ikke var marked for noen IC ruter og i hvert fall ikke med wide body maskiner" iflg de som "kjente markedet". I tillegg til at det nok trolig var ment som en artig kommentar. SAS skjønte vel også at de ikke kunne holde på på den måten. Siden den gang har det vært en voldsom økning i antall direkteruter som i større grad har satt OSL på kartet, mye takket være DY. I tillegg har det skjedd større endringer i maktbalansen og i den kommersielle delen av SAS som gjør at de ikke kan ignorere det norske (og svenske) delen av SAS.

Legger ved noen linker fra 2010:

DY 8.juli 2010:

Kjos avslørte til Dagens Industri at han nå starter et datterselskap til Norwegian som skal fly langdistanse. Målet er å starte ruter til New York og Bangkok fra Oslo og Stockholm allerede sommeren 2011

http://www.dinside.no/846648/norwegian-med-langdistanseruter-neste-aar

SAS 18.august 2010:

Avtroppende SAS-sjef Mats Jansson synes det er pinlig at man ikke kan reise direkte fra Oslo til New York med selskapet. SAS vurderer å sette opp direkteruter fra neste år.

http://www.nrk.no/okonomi/_-pinlig-ikke-a-fly-direkte-til-usa-1.7253230

SAS 13.oktober 2010:

SAS gjenåpner Oslo-rute til New York

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2010/10/13/sas-gjenapner-oslorute-til-new-york
 
Last edited:
Back
Top