• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

United: Kaptein kastet av purseren ombord

Ahhh.... tenke det, ønske det, men gjøre det......? Been there, but not done that. Til det har terskelen vært litt i høyeste laget for meg.
 
Kan det virkelig bli så ampert mellom en fra Cockpit og en som arbeider i kabinen? Kan noen forklare hva som skulle gjøre stemmningen så sur ombord at dette oppstår?
 
Her må noe ekstraordinært skjedd og kommunikasjon må ha vært ett fremmedord.....hvis man da i tillegg glemmer chain of command så har det blitt ganske "varmt" ombord. Men det hele er jo helt utrolig.
 
Fra en post på A.net forumet kommer det frem ett bilde av det som skjedde ombord, ser ut som dette er fra en som er "in the know":

Jamake1 posted:

This is all I am going to say about this incident:

The Purser of flight 842 was female. The Captain of the flight wanted the general declaration so he could add his signature to it. The Purser was not in a position to grab another flight attendant right at that moment to monitor the area so the gen dec could be passed through the cockpit door. The situation escalated.

The Captain made the decision to divert to MIA to have the Purser removed from flight for undermining his Captain's Authority. The First Officers on flight 842 advocated for MCO, since MIA is no longer served by UA Mainline. The Captain chose to divert to MIA anyway.

The Purser was removed from the flight upon arrival at MIA and sent to a layover hotel, followed by a deadhead back to ORD after required crew rest.

The ORD-GRU-ORD trip was the Captain's first trip back to the line after extended sick leave. The Captain has been removed from the remainder of his flying schedule. The Purser who was removed, has NOT been removed from the remainder of her flying schedule.

Draw your own conclusions...
 
Mitt tilfelle var en purser som røkte ombord etter at forbud var innført. Han hadde lengre ansiennitet enn meg i bolaget, og derfor hadde ikke jeg noe med om han røkte eller ikke. Påsto han. Røyken spredte seg bakover i kabinen, og det var en passasjer som gjorde en A/H oppmerksom på det. Det ble en liten oppvask av saken.
 
Mitt tilfelle var en purser som røkte ombord etter at forbud var innført. Han hadde lengre ansiennitet enn meg i bolaget, og derfor hadde ikke jeg noe med om han røkte eller ikke. Påsto han. Røyken spredte seg bakover i kabinen, og det var en passasjer som gjorde en A/H oppmerksom på det. Det ble en liten oppvask av saken.

Du kunne jo gitt ham en fallskjerm og spurt om han ville hoppe frivillig eller om han ville ha et spark i rattatta?;)

BF:cool2
 
Back
Top