United Economy Plus

CaptainMorgan

AirBussjåfør
Noen som har erfaring med dette?

Har booket en 5,40 timers flight fra EWR til PHX med Uniteds 737-900 og ser de tilbyr såkalt "Eco Plus" til 80 dollar per pers. Er dette verd prisen syns dere?

Leste og på et tilfeldig forum at Star Alliance Silver (jeg er EBS) kan booke Eco Plus gratis på alle Uniteds flygniger, men tidligst 24 timer før avgang så fremt det er ledige seter å oppdrive. Stemmer det?
 
Last edited:
Verd det vil jeg ikke uttale meg om ;). Men 35" er bra. Får du rad 21. Så er det noen tommer ekstra. Vi har alltid 21, men gratis.
 
Du får ikke lengre gratis eco plus med star silver eller gold, bare Uniteds egne Eliter som får dette.
 
Enig, syns heller ikke det er verdt det på en sånn tur. Tok det fra OSL - EWR en gang, helt kurrant, men ikke noe jeg gidder gjøre igjen.
 
Heisan! Naa blir vel jeg litt partisk i dette tilfelle og vi tar selvfoelgelig imot ekstra revenue, men spoermaalet om det er verd prisen for Economy Plus eller ikke er vel veldig opp til den enkelte. Det er mange her som setter stor forventning paa seteplass og comfort, on mange tar det ikke saa hoeytidelig saa lenge det holder en minimumstandard. Folk sine pengevaner er ikke basert paa logikk, men har du raad til dette, og du er av "normal" stoerrelse saa ville jeg anbefale det. Min bror reiser relativt ofte fra OSL med oss, og kom til en konklusjon en tid tilbake at det var verd de ekstra pengene, selv om han som de fleste av oss maa jobbe for disse pengene. Vil du bruke disse pengene paa en bedre middag naar du kommer fram gaar det som SAS-flyer sier fint i "vanlig" economy ogsaa... ;)

Dag
 
Da begynner du å nærme deg at litt ekstra plass er greit. Se rådet fra Dag.

Jada, da ble det "oppgradering" til Plus. 164 USD for to personer syns jeg slett ikke er galt for bedre pitch og recline.
Spesielt når flybilletten i seg selv ikke kostet noe særlig. Alt ble bestilt samlet i en billett via SAS Kundeservice, så da ble det billigere enn å bestille separat.
 
Last edited:
Heisann!

Ville kun gjort det om du havner på nødutgang eller første rad i Eco Plus. Gjør det selv stort sett hver gang, men liker å ha litt plass rundt meg.

Individuelt, men for meg er tilbudet bra å ha!

Kim
 
Hvis du er så heldig å få nødutgang eller første rad i E+, og i tillegg et ledig midtsete, så er det avgjort verdt pengene - i alle fall på strekningen EWR-OSL. Litt bedre plass i E+ kompenserer vel også litt for det skrekkelige, klaustrofobisk lille flyet UA bruker mellom Oslo og EWR.
 
Jada, da ble det "oppgradering" til Plus.

Bra valg! Blir topp dette her :)
Jeg reiser selv sykt mye med United og Economy Plus er kjempe bra. Selv om jeg får sitte der gratis hver gang, så hadde jeg spyttet ut litt mer $ for å sitte der.
God tur ....and enjoy flying the friendly skies :fly
 
Bra valg! Blir topp dette her :)
Jeg reiser selv sykt mye med United og Economy Plus er kjempe bra. Selv om jeg får sitte der gratis hver gang, så hadde jeg spyttet ut litt mer $ for å sitte der.
God tur ....and enjoy flying the friendly skies :fly

Litt OT,god tur IAH-SGN,har tre sånne selv før 1/3 !!
 
Er det slik at sannsynligheten for ledig midtsete er større i eco pluss, regner med at fylles opp bak i vanlig eco før en fyller opp med stausløse og "gratispassasjerer"?
 
Over til USA er det sjansen relativt stor, men domestic mindre siden det er alltid mange stand-by ( av en eller annen grunn ), og der fyller de opp alle seter... På den annen side fyller de First opp med UA status . Ofte etter boarding har vi blitt hentet og puttet foran.
 
Jeg har i hvert fall inntrykk av at UA prøver å sørge for at folk med UA status får ledig sete eller til og med egen rad,innenriks i USA er flyene fulle,så da blir det litt teoretisk.Hvor det er størst mulighet for tomt sete ved siden av på internasjonale tror jeg avhenger av pasasjermixen,dvs mest amerikanere = flere med status og mindre sjangse. OSL-EWR er det meget god sjangse for tomt midtsete i E+,og rimelig bra for egen rad,ihvertfall med UA status.
 
Litt OT,god tur IAH-SGN,har tre sånne selv før 1/3 !!

Takk for det! Blir kjempe topp dette med hele billetten fra IAH til SGN og tilbake oppgradert til Business. Veldig fornøyd med at mine GPU's gikk gjennom. :D

Februar turen blir også litt av reise...som du vil se på ruten. Hver eneste fly har blitt oppgradert til 1A.---(innenfor USA). Tenk å gjøre sånt uten å bruke en ekstra $ eller poeng! Helt fantastisk.
Har også planer for en januar mileage run. Blir enten Singapore eller Seoul. Har ikke bestemt meg enda.

Hvor skal dine langturer?
 
Takk for det! Blir kjempe topp dette med hele billetten fra IAH til SGN og tilbake oppgradert til Business. Veldig fornøyd med at mine GPU's gikk gjennom. :D

Februar turen blir også litt av reise...som du vil se på ruten. Hver eneste fly har blitt oppgradert til 1A.---(innenfor USA). Tenk å gjøre sånt uten å bruke en ekstra $ eller poeng! Helt fantastisk.
Har også planer for en januar mileage run. Blir enten Singapore eller Seoul. Har ikke bestemt meg enda.

Hvor skal dine langturer?

Jeg har ca 90.000 miles fra 1 jan til 1 mars,IST-IAH(bor i Tyrkia) med innlagt 2 (!!) IAH-SGN,i Jan og AMS-IAH-EZE med en inlagt IAH-SGN i Feb.Innenfor USA er vell ikke så forferdelig vanskelig,varierer vell litt med rute da,tror f.eks New York-San Fransisco er rimelig vanskelig,jeg håper på upgrades til EZE,de er i V,TRANSPAC er rimelig vanskelig og mine er i W klasse.Har forresten sett en MR til Kambodsja i V på FT,de kan oppgraderes. Det er generelt bra priser fra Europa til S Amerika,med mulighet for gratis stoppover i USA og oppgradering med GPU.Ellers har jeg reist EWR-SGN før,og den var rimelig tom i E+.Har også reist den klasiske LAX-BAH to ganger og da hadde jeg treseter for meg selv på 3 av fire LHs.MR med UA er artig,traff en kar i 70 åra 2 helger på rad LAX-BAH,HAN hadde i motsetning til meg direct turn på begge !!

God tur :-)

PS : SGN er for så vidt OK,men har du tid anbefaler jeg å dra til Hanoi,det er en skikelig interesant by,og du kommer deg dit veldig rimelig.
 
Jeg har ca 90.000 miles fra 1 jan til 1 mars,IST-IAH(bor i Tyrkia) med innlagt 2 (!!) IAH-SGN,i Jan og AMS-IAH-EZE med en inlagt IAH-SGN i Feb.Innenfor USA er vell ikke så forferdelig vanskelig,varierer vell litt med rute da,tror f.eks New York-San Fransisco er rimelig vanskelig,jeg håper på upgrades til EZE,de er i V,TRANSPAC er rimelig vanskelig og mine er i W klasse.Har forresten sett en MR til Kambodsja i V på FT,de kan oppgraderes. Det er generelt bra priser fra Europa til S Amerika,med mulighet for gratis stoppover i USA og oppgradering med GPU.Ellers har jeg reist EWR-SGN før,og den var rimelig tom i E+.Har også reist den klasiske LAX-BAH to ganger og da hadde jeg treseter for meg selv på 3 av fire LHs.MR med UA er artig,traff en kar i 70 åra 2 helger på rad LAX-BAH,HAN hadde i motsetning til meg direct turn på begge !!

God tur :-)

PS : SGN er for så vidt OK,men har du tid anbefaler jeg å dra til Hanoi,det er en skikelig interesant by,og du kommer deg dit veldig rimelig.

Wow! Du har nå virkelig turene planlagt du også! Jeg har mine 3 store turer som vil da fulle opp kontoen med nesten 180.000 miles og 90.000 på lifetime miles. Har vært herlig å tjene 200% på billig billetter osv. Synd med det nye poengsystemet fra 1.mars. Festlig å høre han på 70 år som reiser verden rundt for poeng. Hehe....likte den :D Jeg har også tenkt på Bahrain. Ønsker snart at India kan få fingen ut og tillate nordmenn å reise til landet uten visum. Da blir det en vei til Mumbai og returen fra Delhi ;)

Takk for tips om Vietnam. Skal se hva jeg finner på! God tur til deg også :fly
 
Back
Top