United - booking, endring, kansellering av billetter

Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [bekreftet]

Da har agentrulletten trillet, og jeg fant tilslutt en hyggelig dame i Houston som etter rundt 20 min med tastetrykking fant en ny rute for meg fra TRD til LAS, og tilbake igjen..

Det ble faktisk utreise via AMS og IAH med KLM og UA... Hvorfor de foretrekker KLM foran SAS må de neste svare på, men ruten der kostet i følge bookingen rundt $8500 t/r, og den billetten jeg hadde kostet med 3200 NOK... hahaha.

Men ordnet seg det, turen er bekreftet! :)

Kim

Gratulerer ;). Deilig å høre at ruletten virker. Derfor vil starte slowly, ellers takk og haa Nice Day.

Men jeg oppfordrer de som ønsker SK på direkten om å prøve det...Hvem vet ?;)

Endret akkurat mine fire UA til vinteren. Hadde lagd skriftelig printout av det jeg ønsket:

a) Connection steder som var alle FRA og en LHR . ( Intet passet I MUC ).

b) Connection time: Ikke akkurat 1 t som UA foreslo i FRA på vinteren, men et par timer ekstra, og lang på LHR for kantineshopping.
Vil helst unngå LHR, men de hadde jo 752 og rad 21 :colgate: OK da..

c) Flytyper: Mest 764 med tosetere og en must 744 til SFO, og 752 da..;)

Ringte 810 nummeret. 3-4 sek var jeg gjennom. Høflig forespørsmål om det var Houston jeg kom til. Jada, Jenny ( hørtes litt for ung ut ) var i denne byen, men hun var helt toppers.

Alt jeg ønsket av detaljer ble gjennomført akkurat som mitt manus ønsket..

Topp service av UA, som alltid.. Tok litt tid for å skrive ut billetter på ny mens jeg ventet Som jeg også fulgte på skjermen.

Mens jeg ventet booket jeg mine favorittseter på alle longhaul. Selvfølgelig ikke på en drøss LH og den ene SK.

He, he slapp ruletten.^_^

Last edited:
Endret akkurat mine fire UA til vinteren. Hadde lagd skriftelig printout av det jeg ønsket:

a) Connection steder som var alle FRA og en LHR . ( Intet passet I MUC ).

b) Connection time: Ikke akkurat 1 t som UA foreslo i FRA på vinteren, men et par timer ekstra, og lang på LHR for kantineshopping.
Vil helst unngå LHR, men de hadde jo 752 og rad 21 :colgate: OK da..

c) Flytyper: Mest 764 med tosetere og en must 744 til SFO, og 752 da..;)

Ringte 810 nummeret. 3-4 sek var jeg gjennom. Høflig forespørsmål om det var Houston jeg kom til. Jada, Jenny ( hørtes litt for ung ut ) var i denne byen, men hun var helt toppers.

Alt jeg ønsket av detaljer ble gjennomført akkurat som mitt manus ønsket..

Topp service av UA, som alltid.. Tok litt tid for å skrive ut billetter på ny mens jeg ventet Som jeg også fulgte på skjermen.

Mens jeg ventet booket jeg mine favorittseter på alle longhaul. Selvfølgelig ikke på en drøss LH og den ene SK.

He, he slapp ruletten.^_^

Pent [emoji4] 810-nummeret; hva er resten? [emoji5]

Må legge til. Spurte Jenny om det var vanlig 4 endringer på en gang ? Nei, to var mer vanlig hvis flere :stir

Stusselig. Jeg ringte United og hun første jeg traff var veldig behjelpelig. Hun sa det var no problem å sette meg på SK908. Etter litt om og men så får jeg email fra United at alt er ordnet, men nå jeg sjekker i Amadeus så er det ikke oppdatert, merkelig nok. Snakker ikke disse systemene med hverandre? Eller tuller United dama?

Jeg ringte igjen 24 timer etter at jeg snakket med første dama, og hun sa alt var ok hun også - akkurat som booking referansen hos United sier, bevis vedlagt :)

Attachments

• Screen Shot 2015-05-13 at 10.04.13.jpg
    Screen Shot 2015-05-13 at 10.04.13.jpg
    7.1 KB · Views: 341
Stusselig. Jeg ringte United og hun første jeg traff var veldig behjelpelig. Hun sa det var no problem å sette meg på SK908. Etter litt om og men så får jeg email fra United at alt er ordnet, men nå jeg sjekker i Amadeus så er det ikke oppdatert, merkelig nok. Snakker ikke disse systemene med hverandre? Eller tuller United dama?

Jeg ringte igjen 24 timer etter at jeg snakket med første dama, og hun sa alt var ok hun også - akkurat som booking referansen hos United sier, bevis vedlagt :)

United bruker ikke Amadeus.

Det skal være en knapp på toppen av bookingen din, hvor det står noe ala. "other airline booking codes". Der finner du SAS sin Amadeus-bekreftelse.

United bruker ikke Amadeus.

Det skal være en knapp på toppen av bookingen din, hvor det står noe ala. "other airline booking codes". Der finner du SAS sin Amadeus-bekreftelse.

Det er jeg klar over, men jeg mener å ha lest/sett at det systemet United bruker istedenfor sender informasjonen til Amadeus og motsatt?

Det er ofte knappen ikke er der, eller ufullstendig info.. Bare "call Houston" og du får det.Gjort det mange ganger..

Du får det SK har i sitt system. Forhåpentligvis. Ofte mailer jeg selskapet med navn flight nummer og dato som hos TG OZ TK og får det. Ev ringe

Last edited:
Det er jeg klar over, men jeg mener å ha lest/sett at det systemet United bruker istedenfor sender informasjonen til Amadeus og motsatt?

Det stemmer, men det tar litt tid før det oppdateres. Disse systemene kommuniserer ikke "live" Pass på at billetten er ferdig synkronisert, det hender seg det slurves litt med det ;)

Det blir nok også nytt bookingnr på deg ja :)

Irriterende. Jeg ble nettopp fortalt at det måtte være minst 1 United segment, derfor fikk jeg ikke SK907.

Imponerende av United...
Etter N-te kansellering har jeg i dag blitt ombooket til et fly som ankommer EWR time etter at flyet til Oslo har gått. Har forøvrig aldri fått beskjed, men funnet samtlige endringer i appen på egenhånd. (Og forøvrig kastet bort fra betalt E+ sete nok engang)

Ja, ikke uvanlig å havne i andre seter enn det man booker med UA..

Opplevde samme senest torsdag. Hadde kjøpt 21a, endte mellom to halvnakne mekser i 23b!! Tacoheaven...

Kim

UA refund !!

Vi bruker alltid UA( før CO ) til USA. En stor fordel har de når du må avbestille.

Du kan få brukt verdien av turen betalt på framtidig reise så lenge ny booking innen et år fra den opprinnelige bookingdato. Reisen kan da benyttes etter denne dato.

Det har jo skjedd noen få ganger de siste årene. Da går man inn på gammel ref senere innen fristen og booker en ny reise. Koster ca kr. 1.500 pr pax.

15. oktober skulle vi til ORD og gledet oss. ( se upcoming under ). Kl 02 om natta den 15.10 fikk jeg vanvittige ryggsmerter og kunne knapt stå på føttene.. SK til LHR 0755. Det var ingen vei jeg kunne dra. Hadde dette skjedd 24 timer før eller etter hadde det gått.

Famlet meg til PC'en og skjelvende greide jeg etter et noen minutter å avbooke.

( Senere samme dag ringte jeg Drake Hilton Chicago og kansellerte. Forklarte situasjonen. De har 48 timer frist. Men en hyggelig dame fikset det gratis etter min forklaring ).

Fikk kontoutdrag fra mitt kort i dag. UA hadde refundert hele beløpet kr. 3.100 for hver av oss.:D Og jeg hadde billigste klasse, K på reisen...
MERK: Refundert samme dag som avreise 15.10 :up:

Last edited:
Back