Re: UA refund !!
Min er faring er at Nord Amerikanske selskap er mye kulere på dette enn Europeisk. Prøv å ringe BA eller LH med en sånn issue. Glem det.
Hadde en, ikke helt tilsvarende sak men sammenlignbar, sak med Air Canada i vår. Hadde vært på jobb i USA og skulle videre på jobb i Canada. På flyplassen på vei til security, etter innsjekk, fikk jeg en usedvanlig kraftig følelse av å absolutt MÅTTE hjem til familien. Det var null tjangs for at jeg skulle sette meg på det flyet. Gikk til Air Canada desken og sa det nøyaktig som det var. De offloadet meg og ga meg voucher for fremtidig bruk. Akkurat som du.
American Airlines... dummet meg skikkelig ut med en ombooking for å få kortere layover i LAX på vei fra DEN og hjem. Men så ble det snøvær og kanselleringer. Ville ikke rekke SAS hjem til ARN-OSL. AA gav umiddelbart kredit til konto, som du. SAS bookingen kunne jeg bare glemme å gjøre noe med. 100.000 poeng tapt der.
EU261 har de ikke, men de har ofte en nokså pragmatisk holdning til å gi deg noen friheter.
Vi bruker alltid UA( før CO ) til USA. En stor fordel har de når du må avbestille.
Du kan få brukt verdien av turen betalt på framtidig reise så lenge ny booking innen et år fra den opprinnelige bookingdato. Reisen kan da benyttes etter denne dato.
Det har jo skjedd noen få ganger de siste årene. Da går man inn på gammel ref senere innen fristen og booker en ny reise. Koster ca kr. 1.500 pr pax.
15. oktober skulle vi til ORD og gledet oss. ( se upcoming under ). Kl 02 om natta den 15.10 fikk jeg vanvittige ryggsmerter og kunne knapt stå på føttene.. SK til LHR 0755. Det var ingen vei jeg kunne dra. Hadde dette skjedd 24 timer før eller etter hadde det gått.
Famlet meg til PC'en og skjelvende greide jeg etter et noen minutter å avbooke.
( Senere samme dag ringte jeg Drake Hilton Chicago og kansellerte. Forklarte situasjonen. De har 48 timer frist. Men en hyggelig dame fikset det gratis etter min forklaring ).
Fikk kontoutdrag fra mitt kort i dag. UA hadde refundert hele beløpet kr. 3.100 for hver av oss.Og jeg hadde billigste klasse, K på reisen...
MERK: Refundert samme dag som avreise 15.10 :up:
Min er faring er at Nord Amerikanske selskap er mye kulere på dette enn Europeisk. Prøv å ringe BA eller LH med en sånn issue. Glem det.
Hadde en, ikke helt tilsvarende sak men sammenlignbar, sak med Air Canada i vår. Hadde vært på jobb i USA og skulle videre på jobb i Canada. På flyplassen på vei til security, etter innsjekk, fikk jeg en usedvanlig kraftig følelse av å absolutt MÅTTE hjem til familien. Det var null tjangs for at jeg skulle sette meg på det flyet. Gikk til Air Canada desken og sa det nøyaktig som det var. De offloadet meg og ga meg voucher for fremtidig bruk. Akkurat som du.
American Airlines... dummet meg skikkelig ut med en ombooking for å få kortere layover i LAX på vei fra DEN og hjem. Men så ble det snøvær og kanselleringer. Ville ikke rekke SAS hjem til ARN-OSL. AA gav umiddelbart kredit til konto, som du. SAS bookingen kunne jeg bare glemme å gjøre noe med. 100.000 poeng tapt der.
EU261 har de ikke, men de har ofte en nokså pragmatisk holdning til å gi deg noen friheter.