United Airlines - hvordan skal de reddes fra Korona

Someone

Moderator
Medlem
United har vel fra før skaffet cash blant annet ved å pantsette fly, samt de er jo med i pakken for amerikanske flyselskap, men nå ser det ut som du har pantsatt bonusprogrammet sitt og dermd lånt $5 milliarder, med dette som sikkerhet

Noen interessante tall: I 2019 omsatte deres program Milage Plus for $5,3 milliarder, og man anslår dette bidro til et positivt EBITDA på $1,8 milliarder for United. Så de er tydeligvis flinke til å selge poeng til mer enn hva det koster dem å "produsere" de


https://seekingalpha.com/article/4353992-united-airlines-lots-of-mileage-left

The MileagePlus loyalty program has over 100 million current members and generated $5.3 billion in 2019 revenues. The airline estimates that the program generated an impressive $1.8 billion in EBITDA last year for 34% margins.
 
Ha, ha fruen og jeg har over 200k hver i poeng. Hvor kan vi selge dem :lol::cool:
 
Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

United varsler at opp til 36000 ansatte kan bli sagt opp etter 1/10 ..


https://www.google.com/amp/s/www.cn...job-cuts-as-pandemic-roils-travel-demand.html

United Airlines on Wednesday said it is warning about 36,000 front-line employees — more than a third of its staff — about potential furloughs as the coronavirus pandemic continues to roil travel demand.

The potential for the mass job cuts, the largest announced by a U.S. airline so far, comes as signs of a recovery in air travel fade with new coronavirus infections and travel restrictions. Other airlines have warned employees about possible staff reductions and are likely to follow suit with similar formal notices.
 
United Airlines meldte om et tap på $1,63 milliarder i Q2 2020, sammenlignet med $1,05 milliarder samme periode i fjor. Samtidig melder de at omsetningen er ned hele 87% til kun $1,48 milliard. Om ikke annet så har de kraftig kuttet kostnadene.

I starten av kvartalet brant de $40 millioner i cash om dagen, men regner med å ha redusert dette $25 millioner i Q3
 
Hvem vet om det er drevet av "et sted må vi sette inn kapasiteten" tankegang, eller om de når ser muligheter her, men United har i dag annonsert oppstart av en rekke ruter mellom Florida og byer de ikke har hubber i, for kommende vinter. Primært med 737-800 og A320, samt litt E175 og A319

https://hub.united.com/2020-08-06-united-now-cleaning-flight-decks-with-uvc-lighting-2646907920.html

United Airlines today announced plans to add up to 28 daily nonstop flights this winter connecting customers in Boston, Cleveland, Indianapolis, Milwaukee, New York/LaGuardia, Pittsburgh and Columbus, Ohio to four popular Florida destinations. The new, nonstop flights reflect United's continuing strategy to aggressively, and opportunistically manage the impact of COVID-19 by increasing service to destinations where customers most want to fly.
 

Attachments

  • UA Florida.jpg
    UA Florida.jpg
    90 KB · Views: 1,237
Østkysten-Florida er jo jetBlue-territorie, og American har tradisjonelt hatt et godt grep om Miami. Ikke utenkelig at dette også er et svar på American/jetBlue-alliansen
 
Permitteringsvarsel er kun en strategi for og kvele pilot kontrakter når ting ser dårlig ut. Hvis det virker så blir det store bonuser på de 700 VPer som de har.
De har og ca 500 piloter i året som fyller 65 og må pensjonere seg.
 
United sine piloter skal ha stemt nei til en lønnspakke som innebærer 17% oppgang, så da går det tilbale til forhandlingsbordet
 
Da var United i pluss for hele 2022, etter også Q4 ble et god kvartal

https://www.united.com/en/us/newsroom/announcements/cision-125254

Fourth-Quarter Financial Results
Net income of $843 million, adjusted net income1 of $811 million.
Capacity down 9% compared to fourth-quarter 2019.
Total operating revenue of $12.4 billion, up 14% compared to fourth-quarter 2019.
TRASM of up 26% compared to fourth-quarter 2019.
CASM of up 21%, and CASM-ex1 of up 11%, compared to fourth-quarter 2019.
Operating margin of 11.1%, adjusted operating margin1 of 11.2%, both up over 2 pts. compared to fourth-quarter 2019.
Pre-tax margin of 9.1%, adjusted pre-tax margin1 of 9.0%, both up and around 1 pt. compared to fourth-quarter 2019.
Average fuel price per gallon of $3.54.

Full-Year Financial Results
Net income of $737 million, adjusted net income1 of $831 million.
Operating margin of 5.2%, adjusted operating margin1 of 5.5%.
Pre-tax margin of 2.2%, adjusted pre-tax margin1 of 2.5%.
Ending available liquidity of $18.2 billion.
 
Back
Top