• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

United. #1 in on-time Arrivals

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
On-time flights mean you can make it to your destinations and make the most of your time. Arrive on schedule for your meeting. Enjoy extra time catching up with friends. And don’t miss a moment of your child’s game. For the past year, we have sharpened our focus on the fundamentals of running a good airline. Priority one: getting you safely to your destination on time, every time.

http://www.united.com/page/article/1,,53364,00.html?_&vs_campaign=DOTOnTimeEmail


* According to recently published arrival data in the U.S. Department of Transportation’s Air Travel Consumer Report, United ranked highest in on-time performance for domestic scheduled flights as measured by the U.S. DOT (flights arriving within 14 minutes of scheduled arrival time) between January 1 and December 31, 2009, when compared to the largest U.S. global carriers based on available seat miles, enplaned passengers or passenger revenue, which includes Delta (including its Northwest subsidiary), American, Continental and US Airways.
 
Last edited:
Her har UA laget sin egen kategori for 'internasjonale selskaper' .. på DOT's ranking figurerer både Hawaiian, Alaska og Southwest foran .....
 
Ser man på hele listen og ikke bare tar med "internasjonale" selskaper eller top-6 så var det Hawaiian som nok en gang stakk av med seieren som det mest punktlige flyselskapene

http://www.cnn.com/2010/TRAVEL/02/12/airlines.performance/index.html?hpt=Sbin
Hawaiian Airlines ranked at the top, with 92 percent of its planes landing on time, and Southwest Airlines was second at 82 percent.

Hele rapporten finner man foresten her
http://airconsumer.dot.gov/reports/2010/February/2010FEBATCR.pdf
 
Men hvordan definerer man "internasjonale selskaper"? Innbilte meg at HA fløy HNL-PPT og det er vel strengt tatt en utenlandsflight? :)
 
United definerer det selv - de fem største (amerikanske) globale (internasjonale) flyselskap. Dette er tydeligvis enda et spinn a la amerikanske verdensmesterskap.
 
Blir som jeg leste i Nuts (boka om Southwest Airlines) da NWA i sin tid definerte vekk Southwest på en eller annen rating. Southwest svarte med en annonse der det stod "Liar liar pants on fire" :lol:
 
Men hvordan definerer man "internasjonale selskaper"? Innbilte meg at HA fløy HNL-PPT og det er vel strengt tatt en utenlandsflight? :)

Naar jeg tenker meg om, saa flyr HA baade til Japan og Australia .. men to kontinenter er vel da ikke nok til aa vaere global i UA's oeyne. Pussing - US flyr bare til Europa .... men de er bak paa lista, saa da teller det vel ikke .. :drunk:
 
Naar jeg tenker meg om, saa flyr HA baade til Japan og Australia .. men to kontinenter er vel da ikke nok til aa vaere global i UA's oeyne. Pussing - US flyr bare til Europa .... men de er bak paa lista, saa da teller det vel ikke .. :drunk:

Akkurat... dette er vel strengt tatt sånn type markedsføring som ville havna i markedsrådet her hjemme...;)
 
Back
Top