Uniformer på cabin crew/kabinansatt

ENZV-FLYOLE

Newcomer
Uniformer på cabin crew/kabinansatt

Hei jeg lurer på noe når det gjelder uniformene til cabin crew/kabinansatt. De uniformene dem bruker er dem i likhet med hvordan fargene på flyet eller logoen til selskapet ser ut? Siden KLM har helt knallblå mens Lufthansa har jo svart hvit og gul. Bare lurer på om dette henger sammen eller ikke, håper på svar fra noen smarte hoder her inne på forumet :D

Re: Uniformer på cabin crew/kabinansatt

Vil nok tro at det ikke er helt tilfeldig, nei...

ok siden KLM matcher fargene som på logoen og flyet. Det samme gjør lufthansa, mens Norwegian har jo noe som ikke passer med flyet eller logoen mener jeg så bare lurte

Vil jo være ganske upassende om Norwegianansatte skulle gå rundt med rød nese

Det er litt merkelig spørsmål. Uniformen er jo en del av identiteten til selskapet og det er naturlig å bruke tilsvarende farger. Men det er også flere som bruker andre farger på uniformen enn på flyet.

ja har merket det. Så derfor jeg kom på og legge dette ut. Så hvis eg selskap hår blå, grønn på logoen og flyet så bør uniformen våre blå og grønn.

Så hvis eg selskap hår blå, grønn på logoen og flyet så bør uniformen våre blå og grønn.

Hvorfor? Det kan da være lige meget hvilken farve uniformen har. I nogle tilfælde vil det passe fint at bruge selskabet farver - i andre ikke. Cimber Sterling har hvid/røde fly og mørkeblå/sorte uniformer. SAS har rød/gråhvide/blå fly, men uniformer i en meget mørkere blå. De har flotte uniformer uden at have rødt i. Det er vel tilfældet i mange flyselskaber.

Personligt tror jeg DY's personale ville være trætte af at skulle have uniformer der lignede flyene og være klædt ud som rød/hvide "fallos-symboler" ;)

Må si uniformen til KLM crewet er ganske good-looking ;) En av mine favoritter!

KLM sine er fine ja. Mens Austrian sine er bønn kjedelige mener jeg da! Men opp til selskapene dem som styrer ikke meg, men Norwegian kunne gjerne hatt lit "fine" uniformer.

Vil jo være ganske upassende om Norwegianansatte skulle gå rundt med rød nese

Næææhhh...Ville det være det? I COD hadde vi sorte klovneneser når vi fløy rundt omkring med Fokker Friendship. Iallefall siste dagene. Flyene var de eneste i SAS-flåten med sorte radarneser.

Tror DY-crew i rødt kunne blitt ganske stilig. Ikke nødvendigvis helrødt eller i samme farge som flyet, men gjerne en rød dressjakke i kombinasjon med dagens farge.

Tror DY-crew i rødt kunne blitt ganske stilig. Ikke nødvendigvis helrødt eller i samme farge som flyet, men gjerne en rød dressjakke i kombinasjon med dagens farge.

Tja, jeg tenker straks på Austrian sin uniform... :rolleyes: tror ikke det er så ønskelig, men det er mange andre selskaper som har rød uniform som er ganske pen. Virgin Atlantic er et selskap, Air Asia er et annet... og mange andre...

Back