'Uncontained engine failure' - Atlanta i går

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
'Uncontained engine failure' - Atlanta i går

Gikk heldigvis bra. Returnerte uten dramatikk.

The National Transportation Safety Board tweeted that it was investigating a reported “uncontained” engine failure on Wednesday night’s Delta Flight 1418 from Atlanta to Orlando, Florida.

The NTSB said the crew of the 27-year-old Boeing 757-200 jet with 121 passengers and six Delta employees on board shut down the engine and returned safely to Atlanta. The NTSB said there were no injuries.

https://www.seattletimes.com/business/ntsb-investigating-report-of-engine-failure-on-a-delta-jet/

Maskinen var N668DN - 27 år gammel. Tok den for noen måneder siden.

N668DN.jpg

Re: 'Uncontained engine failure' - Atlanta i går

Rolls Royce motor, eller ikke?
(Synes å huske Delta kjøpte endel 757 fra AA som var ex-TWA med bittesmå vekkerklokke motorer som AA ikke ville ha pga Ops i Syd Amerika i fjellheimen hvor man trengte hver hestekraft i Quito, La Paz og Tegucigalpa blant annet)

Det var Pratt ..

Jenny Dervin, a spokeswoman for engine manufacturer Pratt & Whitney said the company was participating in the investigation. She declined to comment further

Det var Pratt ..

Aha, Pratt ja, var det 37 000 lbs skyvekraft mot RR’s 44 000 tro.?
Har noen timer på 757 med RR, utrolig akselrasjon på kort bane og full spiker, Eastern flygerne kalte dem Atari Ferrari i 80 årene.
Man blir fort avhenging av slike hestekrefter, føler seg trygg også hvis en motor tar ferie mellom fjellene på natta.

Har noen timer på 757 med RR, utrolig akselrasjon på kort bane og full spiker, Eastern flygerne kalte dem Atari Ferrari i 80 årene.

Tviler ikke, jeg traff en nordmann i Alaska som fløy 757 for UPS. Han påsto de klarte 6-7000 fot/min med frakteren når de var lette. Visstnok den sivile maskinen (bortsett fra Concorde) som hadde mest kraft per kilo på den tiden.

Tviler ikke, jeg traff en nordmann i Alaska som fløy 757 for UPS. Han påsto de klarte 6-7000 fot/min med frakteren når de var lette. Visstnok den sivile maskinen (bortsett fra Concorde) som hadde mest kraft per kilo på den tiden.

Aha, du traff Aksel i Alaska?
Stemmer det, han ble ansatt på 757 ganske tidlig.
Han fløy Convair 580 for Sea Air før UPS og brukte å ta med en kasse øl til meg da jeg jobbet i liten tørrlagt eskimo by i bushen som het Bethel.
Tider..

Many moons ago, jeg husker ikke navnet hans, men tror han var gift med en japansk flyvertinne. Kan det stemme?

Many moons ago, jeg husker ikke navnet hans, men tror han var gift med en japansk flyvertinne. Kan det stemme?

Jada, det stemmer.
Jeg var i bryllupet. Det ble litt av en fest. 1983.

Back